Dnes, v úterý 18. dubna, začíná nová fáze informatizace veřejné správy. Tentokrát se týká správy veřejných soutěží a zakázek.
Podle novely zákona o veřejných zakázkách, jež byla schválena v listopadu loňského roku, ode dneška, úterý 18. dubna, musí probíhat komunikace mezi zadavatelem veřejné zakázky a uchazeči ve veřejné soutěži či zhotoviteli pouze elektronicky. Končí tak časy, kdy nabídky mohly být podány písemně na papíře: ode dneška je to možné pouze elektronicky. Změna se týká i probíhajících veřejných soutěží a vztahuje se výlučně na zakázky zadané centrálními zadavateli a organizačními složkami státu (např. ministerstva, soudy, Parlamentu). Pro ostatní zadavatele povinnost vstoupí v účinnost až 18. října 2018.
Pro přestup na on-line administraci zadávání veřejných zakázek spustilo Ministerstvo pro místní rozvoj v roce 2015 platformu NEN. Ta by měla být hlavním informačním i komunikačním uzlem veřejných zakázek v ČR. Jak však zjistilo šetření NKÚ v dubnu loňského roku, platforma je zadavateli málo používaná a negeneruje tak přislíbené úspory v administraci soutěží. Proto její použití bude od 30. června povinné pro centrální zadavatele a organizační složky státu. Pro ostatní veřejné zadavatele má povinnost vzniknout až 31. prosince 2018. Platforma by se tak měla stát pro firmy i státní správu hlavním uzlem komunikace o veřejných zakázkách.
Zdroj: nen.nipez.cz
Zdroj fotografie: ŘSD