Itálie se odhodlala k dalšímu kroku v rámci digitální správy daní. Od prvního července se rozjel nový systém elektronických účtenek.
Nový systém elektronických účtenek postupně nahradí stávající systém založený na vydávání papírových účtenek. Nové elektronické účtenky jsou povinné od 1. července jen pro plátce DPH s obratem 400.000 eur a více. Daňová správa navíc vyhlásila šestiměsíční moratorium na sankce spojené se zaváděním systému. Plátci DPH tak budou moci nahlásit daňové správě údaje o vydaných účtenkách až s měsíčním zpožděním. Od 1. ledna 2020 se pak mají do systému připojit všichni plátci DPH nezávisle na obratu. Italská elektronická účtenka je navíc o něco podrobnější než účtenka z obdobného systému EET, jež funguje v ČR. Z italské účtenky se finanční úřad dozví nejen uhrazenou částku, ale také kategorii zakoupeného zboží či služeb.
Italská daňová správa chce také v příštím roce rozjet účtenkovou loterii. Návrh počítá s měsíčními slosováními s velkým ročním slosováním s hlavní cenou jednoho milionu eur. Loterie má také podpořit užívání dohledatelných způsobů plateb, např. skrze platební karty a terminály. V tom případě totiž bude účtenka automaticky zaregistrovaná do slosování. V případě plateb v hotovosti bude muset klient nahlásit před vydáním účtenky také své rodné číslo (codice fiscale).
Zdroj: www.agenziaentrate.gov.it
Zdroj fotografie: Pixabay