Italskému žebříčku 30 nejhodnotnějších značek dominují brandy z oblasti mód, gastronomie a služeb. Žebříček TOP 30 Most Valuable Italian Brands sestavily agentury WPP a Kantar Milward Brown.
Celková hodnota značek v žebříčku činí přes 85 miliard dolarů. Zdaleka nejhodnotnější značkou je Gucci, která je ohodnocena na 16 miliard eur. Následují telekomunikační operátor TIM (9,3 miliardy USD) a energetická skupina ENEL (7,4 miliardy USD). Hojně zastoupeny jsou také značky z odvětví potravinářství (značky skupiny Ferrero, Barilla, Campari, Lavazza), automobilového průmyslu (Ferrari, Fiat, Pirelli) či finančních služeb (Generali, Intesa SanPaolo, Unicredit, Banca Mediolanum).
Jak poukazují autoři žebříčku, specifikem italských nejhodnotnějších značek je zaměření na prémiové segmenty trhu. „Zatímco italské značky patří k nejlepším na světě v komunikace svých obsahů klientům, existuje stále oblast, kde se mohou výrazně zlepšit: tyto značky nejsou stále považovány za kreativní a inovativní. A právě inovace je zásadní k posílení značky a k tvorbě hodnoty,“ komentuje výsledky výzkumu Federico Capeci z agentury Kantar.
Zdroj: http://www.millwardbrown.com
Zdroj fotografie: brandz.com