Vzpomínáte si na blokádu Suezského kanálu před několika dny? Zdá se, že se situace zlepšuje, ale rozhodně není vyřešená a logistika bude i nadále trpět zásadními dopady. Mluvili jsme o tom a objevili alternativní řešení s Antonínem Nevedomským, Logistics Executive společnosti Prima Logistics Group, člen Camic.
Podívejte se na video zde: Prima Logistics Group
Jaká je situace nyní v Suezu?
Suez je aktuálně průjezdný, takže v tomto směru je to dobré. Blokáda by sama o sobě, kdybychom se nepotýkali s celosvětovou pandemií, přístavy a dalšími službami fungujícími v omezeném režimu, nebyla až takovou přítěží. Ale aktuální situace zamíchala poměrně značně kartami v rámci námořní dopravy. Lodě sice již zablokované nejsou, ale v současné době je velké množství nákladu buď na cestě do přístavu (ať už kolem Afriky nebo z fronty v Suezu) nebo již v přístavech, kde se musí vyložit. Přístavy jsou tak vytíženy na maximum. Současně s tím se projevil i velký nedostatek prázdných kontejnerů, to je ale další téma. Celá situace má také nepříznivý vliv na cenu dopravy. Zdržení lodí se bude postupně snižovat, cca do 2 měsíců bychom mohli být v normálním režimu.
Jaké řešení nabízí Prima Logistics Group a proč jsou výhodnější pro tuto situaci?
Prima Logistics Group nabízí jak možnost konzultace, tak i následnou kompletní realizaci přepravy od A do Z. Společně se zákazníkem vybereme tu nejvhodnější variantu, jak co se týče druhu přepravního prostředku, tak i trasy a dalších otázek souvisejících s přepravou a dalšími službami.
Je možné se předem připravit, pokud v budoucnu znovu nastane podobná situace?
Na Covid ani nehodu v Suezu se asi nedá připravit, nejlepší postup, jak náhlé situace řešit, je spojit se s partnerem, který Vám dopravu zajišťuje a být s ním v aktivním dialogu o tom co a jak dál. My jako logistici zajistíme co nejaktuálnější informace a nastíníme veškeré možnosti v jakékoli vzniklé situaci. Volba správného druhu dopravy je složitá disciplína, každý druh má své pro a proti, záleží na zákazníkovi, která varianta je pro něj nakonec nejzajímavější.
Zdroj: Camic
Zdroj fotografie: Prima Logistics Group