Scuderia Praha, jediný oficiální prodejce vozů Ferrari a Maserati v České republice, přestěhovala svůj showroom. Od června tak lze nalézt na stejném místě jak showroom tak servis a další služby zákazníkům. Slavnostního otevření, které proběhlo dne 21. června, se zúčastnil i italský velvyslanec Aldo Amati.
Scuderia Praha se rozhodla přestěhovat svůj showroom z budovy PPF Gatu na Evropské ulici do komplexu v Čístovické ulici, kde již dříve sídlil servis a podpora zákazníkům. Podle Davida Kopala, marketing and customer care managera společnosti Scuderia Praha, mělo spojení různých aktivit do jednoho místa pozitivní efekt na služby poskytované zákazníkům. „Zákazníci velice oceňují to, že do místa, kde si vyzvednou nový vůz, budou jezdit i na servis či pro rady,“ uvádí David Kopal. „Pro zákazníky jsme v novém showroomu vytvořili kvalitnější zázemí: výstavní plocha se o něco zvětšila, vozy můžeme vystavovat i na pozemku před budovou, protože nám patří, a také je lehčí v okolí zaparkovat. Sjednocení aktivit pod jednu střechu pro nás znamená zlepšení v logistice a efektivitě.“
Ve výstavních prostorech v ulici Čístovická najdou zákazníci showroomy obou značek zastupovaných Scuderií Praha. Ferrari a Maserati mají nicméně od roku 2014 naprosto samostatné osudy, i přestože hlavním akcionářem obou automobilek zůstává společnost Exor kontrolovaná rodinou Agnelli. Maserati je však i nadále součástí koncernu FCA, zatímco Ferrari se od koncernu oddělila v roce 2014 a její akcie jsou dnes samostatně obchodovány na burzách v Milánu a New Yorku. „Do showroomů se vstupuje skrze jednu recepci, ale výstavní prostory obou značek jsou přesně vymezeny dle pravidel, který si automobilky stanovují,“ dodává David Kopal. „To však není úplnou novinkou: již v letech 2007-8, když se Maserati začala stavět na své nohy, si vedení této automobilky vymínilo, že prostory, kde jsou prezentované její vozy, musí být vybavené a upravené v duchu značky Maserati, tak aby byly jasně vymezené a rozeznatelné. Ve starých prostorech měly showroomy samostatné vchody, v současných však mohou klienti přecházet z Ferrari k Maserati, protože obě výstavní místa jsou propojená.“
Vnitřní řešení showroomu bylo navržené studiem Qarta architektura pod vedením Tomáše Němečka. Dominantou prostoru je vstup do showroomu, který byl navržen ve stylu chladící masky legendárního vozu Ferrari Testarossa. Team architektů musel při návrhu prostorů respektovat množství pravidel souvisejících s corporate identity automobilek Maserati a Ferrari, které mimo jiné upravují barvu a povrch použitých materiálů a celou řadu dalších aspektů a detailů. „Nové prostory plně vyhovují požadavkům obou automobilek. Současný showroom je tak výsledkem těsné spolupráce mezi českým týmem z Qarta architektura a architekty a designery automobilek Ferrari a Maserati,“ poukazuje David Kopal.
Showroom není ale jedinou novinkou Scuderie Praha. Na trh vstoupily nové modely Ferrari GTC4Lusso a SUV Maserati Levante. Maserati hodně sází na posledně zmíněný model ve své snaze zvýšit svůj tržní podíl v nejvyšším segmentu automobilového trhu. „Myslím si, že Maserati Levante má všechny charakteristiky pro to, aby se líbilo českým zákazníkům,“ uvádí David Kopal. „SUV vozy jsou totiž považovány za vlajkové lodě soukromých či firemních vozových parků. A mnoho klientů si nenechá ujít možnost si pořídit jedinečný vůz, jako SUV Maserati Levante, jež spojuje luxus, sportovní charakter, design, kvalitu a pozornost na detaily, jež jsou hlavními rysy automobilky Maserati.“
Podobné hodnocení lze použít i v případě Ferrari GTC4Lusso, jež nahradí model Ferrari FF. Jedná se o sportovní vůz, který poskytuje pohodlí zadních míst a velký úložný prostor. „Ferrari GTC4Lusso také spojuje rysy velice luxusního vozu a sportovního auta. Ferrari se dosud hodně zaměřovala na kvalitu motoru a podvozku a na sportovní výkony svých automobilů. V tomto voze se ale objevují i nové prvky, jako například dotykové monitory pro pasažéry,“ ukončuje David Kopal.
Zdroj fotografie: Scuderia Praha