Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

12.09.2017

S Paolem Lanzarottim o budoucnosti českých pivovarů

„Pokud chcete s Čechy dobře vycházet, musíte mít rád dobré pivo“, říká Paolo Lanzarotti, generální ředitel společnosti Asahi Breweries Europe Ltd (ABEL), pod kterou spadá největší český výrobce piva, společnost Plzeňský Prazdroj, společně s dalšími pivovary ze střední a východní Evropy. S Paolem Lanzarottim jsme mluvili o budoucnosti českého piva na domácím trhu i v zahraničí.

 

Pane řediteli Lanzarotti, jakou roli budou zastávat česká aktiva v globální strategii skupiny Asahi?

„Všechny společnosti patřící do ABEL jsou ve svých zemích lídry v oblasti pivovarského odvětví, v budování pivní kultury i respektování tradice pivovarnictví. Tato organizace disponuje skvělými pivními značkami, které mají tisíce příznivců. Co se týká celkové strategie, zaměříme se určitě především na prémiové značky. Víme, že v mnoha zemích je spotřeba piva na maximu, což znamená, že lidé nebudou pít více piva. My ale chceme, aby lidé pili lépe, více prémiových značek. Velký potenciál také vidíme v oblasti exportu, na kterou se plánujeme detailněji zaměřit‟.

Budete se tedy snažit posílit export českých značek?

„Už nyní jsou česká piva obecně považována za jedna z nejlepších na světě. A když říkám na světě, myslím skutečně na světě. Značky jako Pilsner Urquell a Velkopopovický Kozel si totiž spotřebitelé vychutnávají ve více než 50 zemích po celém světě.  Chceme ještě více posílit pozici úspěšných značek v zahraničí. Víme, že máme prémiové produkty špičkové kvality, a jejich potenciál by byla škoda nevyužít. Chceme se zaměřit především na asijské trhy a prozkoumat možnosti, které se tam pro nás otevírají‟.

České pivovary se v posledních letech snaží dodávat do zahraničí také tankové pivo či dokonce mít vlastní značkové restaurace. Co si od této strategii slibujete?

„Tankové pivo je to nejchutnější pivo, jaké spotřebitel může dostat. Proto chceme, aby i zákazníci v zahraničí měli možnost vychutnat si pivo stejné kvality, jako čeští spotřebitelé. Proto neustále pracujeme na tom, jak vylepšit distribuční procesy a technologie, abychom mohli tankové pivo, nebo i konceptové provozovny přinášet spotřebitelům v zahraničí. Loni se z celkového objemu exportovaného čepovaného piva Pilsner Urquell vypilo již 10% tohoto objemu z tanků. Nyní funguje ve světě již přibližně padesát tankoven Pilsner Urquell a během roku 2017 by mohlo přibýt až třicet dalších. Například ve Velké Británii má tanky dokonce deset hospod v Londýně a jejich výtoč piva se zvedla až o 200%. Naší filozofií je, aby si spotřebitelé mohli vychutnávat ty nejkvalitnější produkty v příjemném prostředí, a to jak v ČR tak v zemích, do nichž naše pivo vyvážíme‟.

V posledních letech klesá spotřeba piva v restauračních zařízeních a současně rostou prodeje v supermarketech. Jak hodnotíte tyto trendy? A snažíte se jim nějak, společně s partnery, čelit?

„Podíl piva vypitého v hospodách dosahuje v ČR kolem 40%, což je světový unikát, který dokazuje výjimečnost české pivní kultury. My se snažíme směrem k našim zákazníkům i spotřebitelům tuto kulturu udržovat a podporovat. K větší preferenci baleného piva oproti předchozímu období došlo kvůli nepříznivé ekonomické situaci, v důsledku dopadů krize a zvýšení spotřební daně. Svou roli hraje i měnící se životní styl spotřebitelů. V posledním období si také český trh prošel významnými změnami, jako například zavedení EET nebo zákaz kouření v podnicích, a i tyto změny měly svůj vliv‟.

Snažíte se nějak této situaci čelit?

„Spotřebitelům se snažíme v podnicích nabízet pivní zážitek prostřednictvím novinek v naší nabídce, nejvyšší čerstvosti tankového piva či unikátního programu Volba sládků. Chceme spotřebitelům ukázat, že provozovna jim může nabídnout pivní zážitek, který si doma při konzumaci z láhve nebo plechovky nevychutnají. Kromě toho se samozřejmě snažíme pivní kulturu v provozovnách neustále zvyšovat prostřednictvím množství programů zaměřených na vzdělávání hospodských a zlepšení péče o pivo v provozovnách. Provozovny každý rok kontrolujeme a udělujeme certifikát kvality těm, které si ho zaslouží. Také dáváme příležitost těm nejlepším výčepním po celé zemi porovnat si své umění čepovat pivo v rámci prestižní soutěže Pilsner Urquell Master Bartender‟.

V roce 2015 proběhla reklamní kampaň falešného minipivovaru Patron, pod kterým se ale schovávalo pivo jednoho z vašich velkých pivovarů. Jak vlastně hodnotíte konkurenci malých pivovarů?

„Pivní trh se v posledních letech stal velmi dynamickým prostředím. A to je dobře. Je dobře, že spotřebitelé se více zajímají o pivo jako o stylový nápoj, který je vhodný pro jakékoli příležitosti. Naším cílem je podporovat pivní kulturu a podílet se na tom, aby spotřebitel dostal kvalitní pivo.  A kampaň „Patron“ se týkala právě vnímání kvality piva. To, že se jednalo o pivo „v utajení“, neznamená, že nebylo pravé.  Chtěli spotřebitelům ukázat, že stojí za to zamyslet se nad vlastní volbou a posuzovat pivo podle chuti, nikoli podle velikosti pivovaru, z nějž pochází‟.

Itálie většinou není moc spojovaná s pivem. Jak se vám podařilo proniknout do této branže?

„I když se to na první pohled nezdá a své italské kořeny bych ani zapřít nedovedl, narodil jsem ve Velké Británii, kde jsem také studoval a kde je povědomí o pivu celkem slušné. I když momentálně jsem velice zapálený pro pivo, 18 let své profesní kariéry jsem věnoval ropnému a plynárenskému průmyslu. Pivo je však fantastický produkt a jsem velmi hrdý na to, že mohu vést společnost, která je lídrem pivního trhu v zemích, kde působí a kde je pivo populárním nápojem‟.

Zdroj: Camic

Zdroj fotografia: Asahi Breweries Europe Ltd.

Loading…