Italské ředitelství dopravních cest Anas, které spravuje okresní, krajské e rychlostní silnice, chystá fúzi se Správou italských železnic. K fúzi má dojít do jednoho roku, a to skrze převod akcií Anasu na Správu železnic.
Anas počítá, že díky fúzi dojde ke snížení režijních nákladů, a to až o 3%. Ředitelství se ale dušuje, že nedojde k ztrátě pracovních míst. Těch by naopak mělo vzniknout zhruba tisíc nových: stovka v řídících a projektantských oddělení a zbytek do servisních služeb. Anas che tak do roku 2020 realizovat až 20 miliard eur investic.
Jednou z priorit bude oprava a zprovoznění některých zavřených silnic. Anas by chtěl obnovit až šest tisíc kilometrů okresních a krajských silnic, čímž by se zhustila síť dopravního pokrytí. Místo současných 25 tisíc kilometrů by tak Anas hospodařil s 31 tisíci kilometrů silnic. Další prioritou je pak zefektivnit přípravné a projektantské práce, které často zbrzďují konečnou realizaci díla.
Zdroj: www.repubblica.it
Zdroj fotografie: ANAS