Cílem Výzvy je podpora podnikatelům, kteří byli postiženi krizovými opatřeními vlády a museli uzavřít své provozovny nebo výrazně omezit prodej zboží nebo poskytování služeb a byla jim tak snížena schopnost generovat tržby. Jedná se především o restaurace, obchody a poskytovatele služeb.
Podrobnosti programu:
Program schválen: 4. ledna 2021
Uveřejnění výzvy: 15. ledna 2021
Alokace výzvy: 2,5 miliard korun
Podávání žádostí od: 18. ledna 2021 od 9:00
Ukončení podávání žádostí: 1. března 2021 v 16:00
Způsob podávání žádostí: on-line v systému AIS MPO
Rozhodné období: od 9. října 2020 do 10. ledna 2021
Příspěvek tohoto programu je kumulovatelný s ostatními státními příspěvky jako je bonus pro OSVČ, program Antivirus nebo podpora z programu Covid Nájemné – až do výše stanovené Evropskou komisí a to 800 000 eur na žadatele/firmu.
Program však není kumulovatelný s program Covid Kultura – Sport – Ubytování.
Pro koho je program určen - oprávněný (několik základních podmínek):
pro podnikatele (fyzické nebo právnické osoby), kteří:
- vykonávající podnikatelskou činnost na základě Živnostenského zákona (vyjmenované v příloze č.2 Výzvy)
- v důsledku přijatých krizových opatření vlády v rámci jejich podnikatelské činnosti a omezení či zákazu prodeje zboží nebo poskytování služeb alespoň v části období od 9. října 2020 do 10. ledna 2021.
- pocítili pokles tržeb a tím i likvidity, a to za období 4. čtvrtletí roku 2020 oproti 4. čtvrtletí roku 2019 s tím, že pokles tržeb byl alespoň o 30 %. V případě zahájení podnikání až po datu 1. října 2019 se porovnává období 4. čtvrtletí roku 2020 oproti 3. čtvrtletí roku 2020.
K čemu slouží kompenzace? (způsobilé náklady)
náklady a výdaje na provoz a udržení podnikatelské činnosti či provozovny, vzniklé od 1. února 2020 do 10. ledna 2021, jako:
- náklady na personál,
- náklady na materiál,
- služby (včetně leasingu),
- odpisy, daně a poplatky,
- splátky úvěru,
- režijní náklady, atd.
Výše podpory:
Podpora je stanovena částkou 400 CZK krát počet zaměstnanců (nebo externích spolupracujících OSVČ) krát počet uznaných dní během období (9. října 2020 – 10. ledna 2021), kdy byl provoz uzavřen.
400 CZK x počet zaměstnanců x počet dní uzavřeného provozu
Způsob podávání žádostí o podporu:
Žádosti je možné podávat pomocí elektronického systému Ministerstva průmyslu a obchodu mpo.cz
Nejdříve je důležité se do systému zaregistrovat. Pokud byl však již žadatel již registrován – například u příležitosti využití jiných programů – není nutné se znovu registrovat.
Po registraci a přihlášení se do Systému bude možné žádost plně elektronicky vyplnit a podat a také sledovat průběh její administrace
Podání v zastoupení je přípustné. Registrace uživatele, který do systému vstupuje jako zmocněnec (např. zmocněné osoby pověřené žadatelem k vyřízení žádosti) probíhá obdobným způsobem. Takto zmocněný uživatel v Systému předloží své zmocnění opatřené digitálními, nebo úředně ověřenými podpisy.
Zdroj: Camic
Zdroj fotografie: Pixabay