Italové si od elektronické komerce stále drží jistý odstup. Ukazují to čísla zveřejněná v příležitosti konference Consumer & Retail Summit, kterou pořádal ekonomický deník Il Sole 24 Ore.
Podle posledních údajů, prodeje v elektronických obchodech v Itálii tvoří zhruba 2,8 procent celkových prodejů v maloobchodě. V průběhu příštích tří let by se podíl mohl zvýšit na zhruba sedm procent. To je stále výrazně méně než v jiných velkých evropských zemích, kde prodeje přes internet dnes tvoří více než desetinu obratu v maloobchodě. Výjimkami jsou jen země v oblasti Středozemního moře, kde je pozice elektronické komerce citelně slabší. Jedním z důvodů je, dle expertů, i velká rozdrobenost komerčních aktérů.
V některých oblastech však již dnes dochází k masivnímu přelivu od analogického ke digitálnímu maloobchodu. Jedná se, například, o odvětví domácích elektrospotřebičů, kde velcí aktéři na trhu pociťují přesun prodejů z kamenných prodejen směrem k e-shopům rytmem desítek procent ročně. Velkou výzvou, a to i z logistického hlediska, pak pro internetové obchodníky zůstává oblast potravin. I zde ale větší sítě supermarketů začínají provozovat e-shopy a rozvozy zboží.
Zdroj: www.ilsole24ore.com
Zdroj fotografie: Pixabay