Prodej nových automobilů v Itálii v loňském roce mírně vzrostl. V celé Evropské unii ale klesal, zveřejnilo údaje Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).
V Itálii se vloni prodalo 1,46 milionu vozů, což bylo o 5,5 procenta více než v roce 2020. Nejprodávanější značkou byl Fiat s podílem kolem 15 procent a celá skupina Stellantis měla podíl kolem 38 procent. Druhou nejoblíbenější značkou je VolksWagen s podílem přes devět procent a Ford s podílem cirka 6,5 procenta. Česká Škoda Auto má na italském trhu podíl 1,7 procenta.
V celé Evropské unii však prodeje mírně klesly o 2,4 procenta na 9,7 milionu vozů. Negativní dopad měl vývoj na největším unijním trhu. V Německu se prodeje snížily o desetinu na 2,62 milionu aut. Itálie je tak po Německu a Francii, kde se vloni prodalo 1,66 milionu vozu, třetím největším trhem v Evropské unii.
Odborníci očekávají, že letos se v Itálii prodá alespoň 1,5 milionu aut. Výzkumný think-tank Promotor se domnívá, že v letech 2020 až 2022 bude v Itálii prodáno na 4,5 milionu vozů, v předchozích třech letech to bylo ale šest milionů aut. Proto Promotor žádá, aby vláda spustila pobídky na nákup nových vozů s elektrickým pohonem či s nízkými emisemi.
Zdroj a zdroj fotografie: www.acea.auto