Situace na italském mediálním trhu byla v roce 2015 ve znamení doznívající hospodářské krize. Ukazují to údaje italské Autority pro telekomunikace a média (Agcom).
Dle údajů Agcom celkové příjmy na mediálním trhu klesly v minulém roce o 1,2% a 14,2 miliard eur. Největší část mediálního trhu tvoří rádia a televize, jejichž příjmy se zvýšily o 0,8% na 8,5 miliard eur. Naopak příjmy z vydavatelské činnosti klesly o 7,5% na takřka čtyři miliardy. Příjmy z internetového vydavatelství pak strmě stouply o více než pět procent na 1,7 miliard eur. Italský trh však vykazuje silnou koncentraci: přes 90% příjmů totiž pobírají televizní skupiny Sky, Mediaset a Rai.
Co se týče vydavatelského trhu, tak v tomto odvětví se mísí důsledky doznívající ekonomické a sektorové krize. Jak ukazují údaje Agcomu, v této oblasti klesají jak příjmy z inzercí tak z přímého prodeje. Růst příjmů z internetu navíc není tak silný, aby tyto výpadky pokryl. “To se projevuje i v poklesu počtu aktivních deníků,” konstatuje ve své zprávě předseda Agcom Angelo Cardaní.
Zdroj: www.ansa.it
Zdroj fotografie: Agcom