Na český trh vloni vstoupil 47 nových značek. Podle agentury Cushman & Wakefield, která údaj zveřejnila, se jedná o rekord.
Ve srovnání s rokem 2023 přišlo na český trh o devět značek více. Česká republika je stále startovním trhem pro západní značky, které chtějí expandovat do střední a východní Evropy. „Vidíme jasný trend, kdy nově vstupující značky jsou z velké části z východu,“ uvedl Jan Kotrbáček z Cushman & Wakefield. Tyto značky naopak používají Českou republiku jako základnu pro expanzi na západ. Nejvíce nových značek přišlo v odvětvích rychlého občerstvení, módy a vybavení interiérů.
Podle Cushman & Wakefield z Itálie vloni přišlo na český trh pět nových značek. Jednalo se o módní firmy Bikkembergs a 19V69, výrobce elektrospotřebičů SMEG, kosmetickou společnost Dr. Taffi a službu na ochranu zavazadel Safe Bag na Letišti Praha.
Zdroj: https://www.cushmanwakefield.com/cs-cz/czech-republic/news/2025/01/newcomers-2024 Zdroj fotografie: prg.aero