Efektivní marketingová komunikace je jedním z klíčů k úspěchu zavedených i začínajících podniků. Z Itálie působí na českém trhu agentura Milano Praha, která má pozitivní reference od mnoha zavedených mezinárodních značek. Jejím srdcem je pak kreativita. Mluvili jsme s Antoniem Pintérem, předsedou a kreativní ředitel agentury.
Milano Praha je italsko-českou agenturou již od svého názvu, její kreativci ale pochází spíše z Itálie. Jakou přidanou hodnotu přinášíte z Itálie na český trh?
„Naše agentura je založená na kreativitě a na zkušenosti mé a Daria Mondonica, jakožto kreativních ředitelů. Chceme nabídnout firmám nový typ služeb, jež by byl přímý, obratný a bez průtahů, strnulostí a nákladů typických pro klasickou marketingovou agenturu. Jsme dynamickým a rychlým týmem. A tato naše energie činí naše služby velice žádané na českém trhu, který známe velice dobře díky dlouhé spolupráci se skupinou Karlovarské minerální vody. U nás se věci dějí rychleji.“
Agentura se může pochlubit prestižními spolupracemi, kromě zmíněných Karlovarských minerálních vod se jedná také, například, o Generali, Fiat či Ferrero. Zaměřujete se spíše na známé a solidní značky nebo spolupracujete i se začínajícími firmami?
„Když někomu ukazujete své reference, tak je samozřejmě důležité ukázat ty nejznámější značky na světě. Ale v průběhu naší kariéry jsme pomáhali i mnohým začínajícím firmám, a některé z nich dosáhli pozoruhodného úspěchu. Pomáhat úspěchu neznámého produktu a značce či, dokonce, začínající firmě patří pro ty, již pracují v marketingu, k těm nejkrásnějším aktivitám. A my se rádi účastníme této výzvy pokaždé, kdy je k tomu příležitost.“
Jednou ze zásad vaší agentury tvrdí, že “kreativní marketing funguje, když pomáhá prodeji”. Jaký je, ve vaší činnosti, vztah mezi vaši kreativitou, nároky a požadavky vašich zákazníků a konečných výsledků?
„Tou správnou rovnováhou je 100 procent kreativity a 100 procent efektivity. V reklamě je kreativita způsobem, skrze který dosáhnout cíle. Cíl není brzdou či překážkou kreativity. Naopak je jejím pohonem.“
Ve vaší práci se hodně zaměřujete na video obsahy a některé z nich, jako reklama s „vodními šaty“ pro Mattoni, určitě zanechaly stopu. Co musí mít dobré propagační video?
„Zobecnit nějaké závěry je těžké. I přes veškeré rozdíly v cílech a rozpočtech, jež k dispozici, však platí některé rysy, které si audiovizuální marketing nemůže dovolit opomenout: musí mít schopnost překvapit a být zapamatovatelný. Videa, která jsou vysílána v televizi či online, mohou mít velice odlišné struktury, délku a rozpočet. A znovu, je to otázka cíle. Jednotlivé kanály ale mají také mnoho společné: naše telefony a tablety se staly kapesními televizemi a na nich se díváme na filmy či návody, zabavují nás a vstupujeme skrze ně v kontakt s obchodním marketingem. Ovšem, ať už je vysíláno v televizi či na internetu, marketingové video musí vždy zaujmout, musí být zapamatovatelné a uživatel si ho musí vybrat. Mění se sdělovací přostředky ale fakt, že marketing musí být schopen zaujmout a přesvědčit, zústává beze změny. Prvotní podklady marketingu jsou i nadále myšlenky. A ty jsou také core business nás všech kreativců a PR komunikátorů.“
Zdroj: Camic
Zdroj fotografie: Milano Praha