Matteo De Carli je majitelem a šéfkuchařem jedné z nejznámější italských restauracích v Praze – Casa De Carli. Zeptali jsme se ho, jak přistupuje k plné obnově aktivity, která již pár dnů platí v gastronomickém odvětví.
Změnili jste nějak vaši nabídku?
Zůstali jsme věrní naší filozofii založené na čerstvých surovinách, sezónnosti, kvalitě a kreativitě. Máme naše denní menu, která připravuji na základě dostupných surovin. Vedle toho, že používáme italské ingredience, kupujeme hodně zeleniny od poctivého pěstitele z Mělníku. Máme také stabilní menu s několika předkrmy, těstovinami, takzvanými secondi piatti a moučníky.
Jak zákazníci reagují na obnov provozu restaurací? A tvoří překážku povinnost mít negativní test?
Domnívám se, že do začátku července, kdy v Praze začínají dovolené, budeme mít restauraci plnou. Lidé chtějí být venku a stravovat se jinak než z okénka. V létě se obvykle stává, že naši stabilní klienti odjíždí na prázdniny a nahradí je turisté. Uvidíme, do jaké míry to bude platit i letos. Od září počítám s návratem našich obvyklých zákazníků, kteří se vrátí do práce. Co se týče testů, nemyslím si, že by byly velkou překážkou. Většina z našich zákazníků pracuje, takže z tohoto důvodu test mají.
Museli jste s obnovou provozu provést organizační změny, například v oblasti personálu?
Jsme menší rodinnou restaurací, takže s personálem jsme problém neměli. Ale všiml jsem si, že se rozhodně zvýšily náklady, například ceny potravin a surovin.
Zdroj: Casa De Carli
Zdroj foto: Casa De Carli