Prodeje skupiny Karlovarské minerální vody zaznamenaly v roce 2018 nový rekord. Oznámila to společnost, která je také členem Italsko-české komory.
V loňské roce se příjmy skupiny zvýšily o osm procent na 8,8 miliard korun. Hrubý zisk EBITDA vzrostl o pětinu, a to i přes zvyšující se tlaky na výrobní náklady v celé české ekonomice. V účetnictví za rok 2018 chybí výsledky značek PepsiCo, jejichž akvizici povolil antimonopolní úřad na konci loňského roku. KMV se však musí zbavit závodu značky Toma a ledového čaje Dobrá voda. Po sloučení by obrat skupiny měl dosáhnout 14 miliard korun. „K organizačnímu sloučení došlo formálně 1. března,“ uvedl Hospodářským novinám CEO skupiny, Alessandro Pasquale. „V České republice se naše týmy sestěhují do nových moderních kancelářích v Praze 8“.
KMV také uvádí, že v loňském roce prodaly přes jednu miliardu láhví nápojů a balených vod. I proto skupina tlačí na zavedení opatření, jež by zvýšila míru recyklace PET obalů. Nejčastěji se mluví o systému vratných láhví. Další firmy z českého nápojářského průmyslu se k nápadu KMV ale staví spíše rezervovaně.
Zdroj: byznys.ihned.cz
Zdroj fotografie: KMV