Italští spotřebitelé se orientují na kvalitu potravin a jsou otevření novým trendům. Ukazuje to výzkum preferencí spotřebitelů pro veletrh TuttoFood.
Dle výsledků výzkumu si italští spotřebitelé dávají největší pozor na čerstvost a cenu potravin (71% preferencí). Důležitými hodnotami jsou však také chuť potravin (53%) a dohledatelnost jejich původu (37%). Stále důležitější je také odvětví speciálních diet. Ve zhruba pětině domácností je alespoň jeden člen vegetarián či vegan a zhruba třetina domácností má alespoň jednoho člena s nějakou alergií na potraviny. Prodeje bezlepkových potravin se tak meziročně zvýšily o 31% a prodeje produktů bez laktózy o 15%.
Italové se také nebrání moderním trendům. Z dlouhodobé perspektivy nejvíce rostou potraviny typické pro zahraniční gastronomie ale také polotovary. Současně se zvyšuje obliba nákupu potravin po internetu. Potraviny či nápoje tak kupuje na síti alespoň jednou týdně 17% Italů. Hlavními důvody těchto nákupů je rychlost dodání, lepší cena, ale také možnost sehnat jinak nedostupné potraviny.
Zdroj: www.tuttofood.it
Zdroj fotografia: Tuttofood