Italské top značky si v roce 2017 výrazně polepšily. Ukazují to údaje zveřejněné v žebříčku 500 nejhodnotnějších značek sestaveném společností Brand Finance.
Mezi pěti stovkami finančně nejsilnějších světových značek jich devět pochází z Itálie. Jedná se o ropnou společnost ENI, mobilního operátora TIM, energetický koncern ENEL, módní značky Gucci a Prada, Italské pošty, pojišťovací skupinu Generali, bankovní skupinu Intesa Sanpaolo a automobilku Ferrari. Celkový finanční výkon italských značek přítomných v žebříčku se meziročně zvýšil o 25 procent a prakticky všechny italské značky, kromě společnosti ENI, si v celosvětovém srovnání uchovaly či zvýšily své umístění. Skokanem roku je v tomto ohledu operátor TIM, jež zlepšil své hodnocení o šedesát příček na 178. místo. Lepších výsledků dosahují italské značky v indikátorech síly a viditelnosti, jak ukazuje automobilka Ferrara, která je třetí nejvlivnější značkou na světě po společnostech Walt Disney a Visa. Skupina Enel se navíc stala nejsilnější značkou v odvětví utility.
Špičky žebříčku ovládly velké americké internetové společnosti. Finančně nejsilnější značkou je Amazon, jehož výkon se zvýšil o 42 procent na téměř 151 miliard amerických dolarů. Amazon tak přeskočil Apple, jehož značka se zhodnotila o 37 procent na 146 miliard dolarů, a Google, který zaznamenal růst o deset procent na 121 miliard dolarů. V první desítce nejhodnotnějších značek žádná nepochází z Evropy.
Celý žebříček: Brand Finance Global USD: http://brandfinance.com
Zdroj fotografie: Brand Finance