Ani italskému oděvnímu průmyslu se nevyhne digitalizace. Jsou o tom přesvědčeni významní zástupci odvětví, kteří debatovali o budoucnosti italské módy v příležitosti Decoded Fashion Milano 2017.
Oděvní podniky se musí v blízké budoucnosti připravit na přechod na Průmysl 4.0.. Nové zásady změní jak technologické postupy při výrobě tak vztah ke klientům. „Digitální móda nám pomůže vyrábět dle požadavků našich klientů. Digitalizace také umožní značkám prodávat přímo svým zákazníkům“, myslí si Carlo Capasa, předseda Italské komory módního odvětví. Pro módní podniky se tak otevírají nové možnosti výroby just in time, jež snižují náklady na držení skladu. S digitalizací ale také stoupá váha nových digitálních platforem, jež jsou pro módní firmy stále důležitější. Podle expertů, digitalizace také usnadní vznik a rozvoj nových značek, a to kvůli snížení vstupních nákladů do distribuce.
Dalším velkým trendem v odvětví je udržitelnost. Zákazník dnes žádá více informací o původu a zpracování oblečení, které kupuje. Firmy se také zaměřují na snížení své ekologické stopy. „Například Evropská investičná banka uvolnila až 30 milionů eur na projekt firem s méně než 250 zaměstnanci, jejichž cílem je snížit ekologickou zátěž výroby či zlepšit pracovní podmínky zaměstnanců“, uvedl jeden z příkladů Carlo Capasa.
Zdroj:www.corriere.it
Zdroj fotografie: Pixabay