Itálie má daleko lepší pověst v zahraničí než doma. Ukazuje to průzkumu hodnotící dobrou pověst zemí realizovaný americkým Reputation Institutem.
Dle výsledků průzkumu dosahuje v pověst Itálie v zahraničí 71 bodů. Důvěryhodnost meziročně vzrostla a díky tomu má Itálie 12. nejlepší pověst na světě. Naopak doma pověst Itálie klesá na pouhých 57 bodů. Za dobrým jménem Itálie stojí především kulturní dědictví a některá ekonomická odvětví, jako potravinářství, móda nebo design.
Dobrá pověst země má pak konkrétní ekonomický dopad. “Vývoj přímých zahraničních investic potvrzuje toto hodnocení. Zahraniční investoři považují Itálii a její firmy za dobrou sázku, zatímco tuzemští velcí podnikatelé na věc pohlížejí, většinou, zcela opačně. Itálie má konkrétní šanci dále růst a vrátit se tak do Top 10 nejdůvěryhodnějších zemí, pokud se začne znovu lépe starat o své kulturní dědictví a krajinu a pokud bude pokračovat období politické stability a reforem,” okomentoval údaje Michele Tesero, operation director Reputation institute Italy.
Zdroj: www.reputationinstitute.com
Zdroj fotografie: Pixabay