Výrobcům kabelek, bot či oblečení s padělanými značkami se stále daří. Ukazují to výsledky nového průzkumu agentury Censis.
Podle výzkumu dosahují příjmy z prodeje padělků italských módních značek hodnoty sedm miliard eur. Podle těchto odhadů padělky tvoří zhruba jednu třetinu všech prodejů poškozených značek. Dalšími významnými odvětvími je pirátství audio a video obsahů a padělky potravin. Vedle tradičních obchodních kanálů je pak padělané zboží hojně prodáváno i na internetu.
Na situaci se snaží reagovat i samotní tvůrci a výrobci oblečení a obuvi. Na probíhajícím veletrhu Micam, kde byla čísla o padělcích představena, sdružení italských výrobců obuvi Assocalzaturifici zahájilo výstavu s názvem „Questo non è una sòla“ (Toto není podvrh) o obuvi s pravou a padělanou značkou. Hlavním cílem je ukázat rozdíly v kvalitě mezi padělkem a pravým výrobkem. „Jsme totiž přesvědčení, že kromě potírání padělatelství ze strany policie je nutné přitáhnout pozornost i samotných spotřebitelů,“ dodala předsedkyně profesního sdružení Annarita Pilotti.
Zdroj: http://www.ansa.it
Zdroj fotografie: Micam