Hodnota deseti nejdražších italských značek dosáhla v loňském roce bezmála 100 miliard dolarů. Ukázal to žebříček agentury Kantar.
Nejhodnotnější italskou značkou je podle agentury Kantar módní brand Gucci s odhadovanou cenou bezmála 38 miliard dolarů. Na druhém místě se s velkým odstupem umístila energetická skupina Enel, jejíž značka má hodnotu kolem 12,6 miliardy dolarů. V deseti nejdražších značek jsou dvě, které patří skupině Ferrero. Jedná se o brand Kinder, který je s odhadovanou hodnotou deseti miliard dolarů nejdražší italskou potravinářskou značkou, a Nutella s hodnotou kolem čtyř miliard eur.
Hodnota 30 nejvýznamnějších italských značek v loňském roce podle agentury Kantar dosáhla bezmála 129 miliard dolarů a zvýšila se meziročně o 12 procent. Móda a luxus hrály prim a celková hodnota těchto značek dosáhla 57 miliard dolarů. Následují odvětví potravin a nealkoholických nápojů s hodnotou 18,8 miliardy eur a komunálních služeb s hodnotou 14 miliard dolarů. Nejhodnotnější značky podle Kantaru spojuje velká ekonomická aktivita v zahraničí a v zámoří.
Zdroj a zdroj fotografie: www.kantar.com