Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

24.01.2023

Gianluca Buongiorno – AIM Group: Praha hraje v našich strategiích důležitou roli  

Pandemie covidu-19 měla silný dopad na odvětví kongresů, které však dokázalo zareagovat na nepříznivou situaci velkými inovacemi své práce. Praha má v odvětví silnou pozici, její pobídkový systém ale vykazuje jistou byrokratickou náročnost, řekl CAMIC Gianluca Buongiorno, prezident společnosti AIM Group, která patří k lídrům v odvětví na evropské úrovni.

V jakém stavu se nachází sektor MICE po dvou letech pandemie covidu-19? A jak probíhá oživení?

Pandemie měla na trh s akcemi těžký dopad, ale nyní jsou omezení zrušena a postupně se vrací svoboda cestovat a setkávat se osobně v téměř všech zemích světa. Po vynuceném poklesu pozorujeme velkou vůli se znovu setkávat osobně, tváří v tvář. Akce naprogramované od jara loňského roku často zaznamenávají rekordní účast a v případě lékařských a vědeckých kongresů je velká i podpora od sponzorských firem.

Během doby pandemie se experimentovalo s různými inovacemi, například hybridními kongresy. Na jaké technologické a organizační novinky sází AIM Group?

Už do začátku roku 2020 jsme klientům nabízeli alternativní řešení, která spočívala v zcela virtuálních kongresech s personalizovanými platformami, avatary a prostory kongresových center věrně přenesených do 3D formátu. Rozvinuli jsme navíc vlastní platformu AIM Phygital Platform, která může hostit mítinky a on-line setkání s 10 až 10.000 účastníky. Platforma má mnoho funkcí, a to včetně možnosti pořádat live akce ve formátech one-to-many či on-to-one, což může obohatit i prezenční akce a dodat jim hybridní rozměr. Domnívám se, že neexistuje jediné řešení, které by bylo nejlepší pro všechny. Každá organizace musí pochopit, jaké jsou cíle její akce, na koho ji chtějí zacílit a jaké nástroje využít pro usnadnění účasti a zapojení do akce. Nesmíme zapomenout, že technologie není startem ale cílem. Je nutné si vyznačit strategické cíle akce a pak pochopit, jak je možné usnadnit její úspěch nasazením technologií. K dispozici je mnoho řešení, která mohou rozšířit počet účastníků nebo prodloužit trvání akce skrze vytvoření komunit, které jsou aktivní před, během a po akci.

Praha patří k významným turistickým destinacím. Jakou má roli ve vašich strategiích?

Praha měla v byznysových strategiích AIM Group vždy významné místo, a to ze dvou důvodů. Především je to destinace, která má velký appeal, a kde jsou vhodné infrasktury pro kongresy (má dobrá spojení, kongresová centra, kvalitní hotely i originální místa). Mezinárodním klientům z řad firem a sdružení tak můžeme nabídnout dobrá řešení pro pořádání mítinků, kongresů a firemních setkání. K dispozici je navíc i místní podnikatelská komunita, se kterou naše pražská kancelář přímo spolupracuje na realizaci akcí ve městě a někdy i v zahraničí, pokud je to nutné.

Udělení kongresů v jisté míře ovlivňují i pobídky ze strany kandidátského města. Jak hodnotíte systém pobídek české metropole?

Pobídky nabízené Hlavním městem Prahou jsou velice efektivním nástrojem při přípravě mezinárodních kandidatur a slouží k vylepšení finanční bilance kongresu. Z pohledu uživatelů pozorujeme jisté byrokratické strnulosti, které by měly být odstraněny pro usnadnění podání žádosti a vypracování konečné finanční zprávy.

Společnost RCS vám dala zakázku na zařízení hotelových rezervací pro závod Giro d´Italia v letech 2023 a 2024. Co to pro vás znamená?

Jsme hodně rádi, že zahajujeme tuto novou spolupráci se společností, která je lídrem v pořádání velmi úspěšných sportovních akcí, jako je Giro d´Italia. Vždy jsme se věnovali i sportovní oblasti, na kterou velmi sázíme, protože chceme posílit naše aktivity v tomto sektoru, například skrze poskytování významných služeb pro zimní olympijské hry Miláno – Cortina 2026.

Loading…