Známý německý autobusový dopravce Flixbus zažívá v Itálii těžké časy. Italský parlament totiž zvažuje změny v podmínkách pro poskytování licencí na provozování autobusových linek.
Část členů poslaneckého Výboru pro Finance chce udržet podmínky zavedené na konci loňského roku, dle kterých může provozovat autobusové linky mezi italskými regiony pouze společnost, jejímž hlavním podnikatelskou činností je autobusová doprava. Podmínka se znovu objevila v projednávané revizi státní rozpočtu na letošní rok poté, co text prošel Výborem pro Finance. Pokud by tato podmínka byla potvrzena i hlasováním na plénu Sněmovny, tak by Flixbus měl čas změnit svůj business model do 30. října. Německý dopravce se totiž v Itálii stará jen o prodej jízdenek, marketing a logistiku, samotnou dopravu provozují partnerští dopravci. Představitelé Demokratické strany, hlavní vládní síly v Itálii, se sice zaručili, že podmínku limitující konkurenci zruší, ale mnozí poslanci, především z jižních regionů, s tímto rozhodnutím nesouhlasí.
Vstupem Flixbusu na italský trh se autobusová doprava značně rozhýbala. Dosud měli na mezikrajskou dopravu takřka absolutní monopol pouze veřejní dopravci. Ti jsou velice silní především na jihu Itálie, kde je nižší pokrytí železniční sítě. Na trh s autobusovou dopravou však chtějí vstoupit i další aktéři, například italské státní dráhy. Ty se chtějí zaměřit především na cestující, již hledají dopravní spojení za příznivější cenu, než kterou můžou nabídnou např. rychlovlaky.
Zdroj: www.repubblica.it
Zdroj fotografie: Flixbus