Italsko-americký koncern FCA nehledá nové průmyslové či finanční partnery. Uvedl to v Detroitu generální manažer koncernu, Sergio Marchionne.
Podle Marchionneho se koncern zaměřuje na posílení vlastní finanční pozice. „Teď směřujeme k umazání celého dluhu a výrazně jsme zredukovali technologický gap s ostatními konkurenty na trhu“, uvedl Marchionne. Generální manažer také vyloučil odprodej značky Jeep, která je naopak pro koncern klíčová pro přítomnost koncernu v silně rostoucím a ziskovém segmentu SUV vozů. „V Itálii musíme dokončit plný rozvoj značek Alfa-Romeo a Maserati, je to nezbytný krok“, dodal Marchionne. V USA pak FCA uvažuje přesunout část produkce lokalizované v Mexiku zpět do Spojených států, a to také kvůli nedávno schválené daňové reformě a hrozbě, že se USA odstoupí o dohodě o volném obchodě s Mexikem a Kanadou (NAFTA).
V Evropě koncern FCA zažívá příznivé období. V roce 2017 se prodeje v Evropské Unii a státech Evropského hospodářského prostoru se zvýšily o pět procent na více než milion vozů. FCA má tak zhruba sedmiprocentní podíl na trhu a je čtvrtým největším koncernem na kontinentě po VolksWagenu, koncernu PSA a Renaultu. Nejvíce rostly prodeje značek Alfa-Romeo a Maserati (v obou případech o více než dvacet procent), klíčovou značkou však zůstává Fiat, kterých se v Evropě prodalo na 780 tisíc. Finanční výsledky za loňský rok koncern zveřejní 25. ledna.
Zdroj: www.ilsole24ore.com
Zdroj fotografie: FCA