Do spuštění Elektronické evidence tržeb zbývá jen pár týdnů. Nový systém, který si prosadil ministr financí Andrej Babiš, bude spuštěn prvního prosince.
V první vlně se budou muset do systému zapojit podniky poskytující restaurační a ubytovací služby. To znamená například kavárny, restaurace, hotely, krátkodobé pronájmy pokojů a bytů. Od prvního prosince nebudou muset posílat údaje o přijatých platbách stánky s prodejem jídla a pití či výdejny jídla a pití, jež nejsou považována za restaurační provozovny. V těchto případech se na prodej pohlíží jako na dodání zboží. Za restaurační zařízení Finanční správa považuje všechny provozovny, kde lze rovnou konzumovat zakoupené jídlo a pití, a mají tak k dispozici například židle a stoly či toalety.
Podnikům, jež budou podléhat EET již od prvního prosince, tak nezbývá moc času. Tyto podniky se musí vybavit zařízeními, jež umožní poslat povinné údaje do databáze Finanční správy ČR. Podniky si také musí od Finanční správy vyžádat přihlašovací údaje do databáze. V polovině října Finanční správa varovala, že potřebné údaje si vyzvedla jen čtvrtina podnikatelů, jimž povinnost vznikne od prvního prosince.
V listopadu běží pilotní provoz EET, v rámci kterého si podnikatelé mohou vyzkoušet dobré fungování jejich zařízení. Dle informací Ministerstva financí se do pilotního provozu zapojilo zhruba pět set podniků, jež zaslaly údaje o zhruba 43 tisících transakcích. „V pilotním provozu odesílané tržby nepodléhají kontrole ze strany Finanční správy ČR. Údaje o tržbách zasílané v ostrém módu se však ukládají v databázi Finanční správy ČR,” uvedla náměstkyně ministra financí Alena Schillerová.
Zdroj: Camic
Zdroj fotografie: Pixabay