Italské firmy i nadále projevují zájem o české veřejné soutěže a stavbu infrastruktury.
Podle seznamu zveřejněného Ředitelstvím silnic a dálnic, čtyři italské firmy poslaly své nabídky do dvou výběrových řízení na stavbu dvou úseků nové dálnice D3. V obou soutěžích podalo své nabídky patnáct společností, konsorcií a joint-venture. Mezi uchazeči o výstavbu dálnice je joint-venture italské společnosti Grandi Lavori Fincosit Spa s místní společností Firesta – Fišer, joint-venture mezi Toto Spa Costruzioni Generali a Geosan a.s., konsorcium Sdružení pro D3 0310/II Hodějovice – Třebonín vedené fimou Astaldi Spa a společnost Salini – Impregilo Spa, která jdou do obou soutěží sama.
Soutěže mají rozhodnout zhotovitele úseku dálnice D3 Úsilné – Hodějovice o délce 7,2 kilometrů a úseků Hodějovice – Třebonín o délce 12,5 kilometrů. V prvním úseku se počítá s výstavbou tunelu o délce jednoho kilometru a patnácti mostů v celkové hodnotě 3,2 miliard korun. Druhý úsek by měl vyjít na 4,5 miliard korun. Stavět by se mělo začít v roce 2017 a nové úseky dálnice by se měly otevřít v roce 2020.
Dálnice D3 je stěžejní infrastrukturálním dílem a měla by vytvořit spojení mezi Prahou, Jižními Čechy a rakouským městem Linc. Dnes je v provozu jen 42 kilometrů z celkové délky 175 kilometrů dálnice. Výstavba středočeské části dálnice nabrala výrazné zpoždění poté, co soud zrušil naplánovanou trať vedení dálnice. Jihočeská část by měla být dokončena do roku 2022.
Zdroj: www.rsd.cz
Zdro fotografia: ŘSD