Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

17.05.2019

Comdata oslavila dest let existence svého střediska v Brně

Společnost Comdata Czech, člen Italsko-české komory a dceřiná společnost stenojmenné italské skupiny, nedávno oslavila deset let existence svého střediska v Brně. Akce se zúčastnili italský velvyslanec v Praze, J.E. Francesco Saverio Nisio, honorární konzul Itálie v Brně, Pavel Zezula, a místopředseda Italsko-české komory, Danilo Manghi. V této příležitosti jsme položili několik otázek Ing. Andreovi Tonolimu, jednateli společnosti Comdata Czech.

Jak se v průběhu posledních let změnila pozice Comdaty na české trhu?

„Když jsme před sedmi lety začínali v ČR, tak jsme byli malou firmou vstupující na trh, místo toho dnes jsme lídry na trhu. Byla to dlouhá cesta, na jejíž konci máme téměř tisíc zaměstnanců, osm výrobních středisek a významné portfolio klientů z odvětví bankovnictví, pojišťovacích služeb, telekomunikací, přepravy a energetiky. Toto portfolio jsme vybudovali naším organickým růstem, a také akvizicemi. Pokud dnes nějaká česká firma poptává outsourcing podnikových procesů (BPO), tak Comdata je společností, která je ji schopná nabídnout celou škálu služeb tohoto typu, od péče o klienty až po back office a další druhy front-end služeb.“

Jak jste si získali důvěru českých klientů?

„Český trh s BPO je stále poměrně málo rozvinutý a hodně roztříštěný. De facto, na trhu působí jeden velký dodavatel, a to je právě Comdata, a za ním je velký počet lokálních, a daleko menších, firem. To se děje, protože mnohé české firmy svěřují BPO služby malým firmám, kde se majitel stará takřka o všechno. Místo toho Comdata je velkou společností, má silný tým profesionálních manažerů a je schopna investovat do vývoje a inovace služeb výrazně více než ostatní hráči na trhu. Comdata má některé projekty, na kterých pracuje i sto zaměstnanců. Takže velikost jednoho našeho projektu je dvakrát větší než průměrná velikost české firmy v tomto odvětví.“

Jaký rozvoj očekáváte v příštích letech?

„Vývoj na trhu bude pozitivní, zůstává otevřenou otázkou, jak rychle bude růst. Je ale nezbytné, aby si český trh uvědomil, že mít in house péči o klienty se stovkou zaměstnanců je málo efektivním a drahým rozhodnutí, které navíc stěžuje implementaci nových technologií. Růst je v našich rukou. Rozvoj outsourcing není jen otázkou nákladů, jež jsou výrazně nižší, ale také mentality vrcholného managementu firem.“

Poměrně nedávno jste provedli akvizice. Chystáte se na další?

„Neustále dostáváme nějaké nabídky, ale velice dbáme na to, co kupujeme. A často nakonec z obchodu sejde, protože prostě nesplňuje náš target. Hodnotíme finanční situaci firmy, přítomnost profesionálního managementu a portfolio klientů, jež musí doplňovat to naše. Jelikož jsme provedli poslední akvizici v červenci loňského roku, je pravděpodobné, že letos se do žádné operace nepustíme.“

V ČR dochází v posledních letech k silnému růstu mezd. Jaký má stav na trhu práce dopad na vaše odvětví? A růst personálních nákladů tlačí firmy, aby více vyhledávaly BPO služby?

„Nacházíme se v paradoxní situaci. Ačkoliv je všem jasné, že náklady stoupají, tak poskytovatelé BPO služeb se nachází pod silným cenovým a konkurenčním tlakem. Dosud jsme tedy vyšší náklady kompenzovali růstem naší vnitřní efektivity, ale přijde moment, kdy bude nezbytné promítnout vyšší náklady do cen. V současné době jsou ale BPO služby ještě o něco výhodnější pro klienty, kterým se zvyšují jejich vnitřní náklady, a to především ty personální. Ovšem firmy nereagují na tuto situaci zvýšením poptávky po BPO službách, nebo alespoň ne v míře, kterou by bylo možné očekávat. A to právě z toho důvodu, že využití BPO služeb není jen otázkou nákladů, ale v první řadě mentality vrcholného managementu firem.“

Zdroj: Camic

Zdroj fotografie: Comdata

Loading…