Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

13.03.2019

Bottoli: náš znak Made in Italy? Důsledná organizace

Stavební firma Bottoli Costruzioni z italské Mantovy je od roku 2007 aktivní na trzích střední Evropy skrze svou slovenskou dceřinou společnost HLG Stav Bottoli. V České republice firma získala významné zakázky, jako generální rekonstrukce hotelu President v Praze či rozšíření výrobního závodu Tecnocap v jižních Čechách. Mluvili jsme s Ing. Francescem Bottolim, jednatelem společnosti.

Vaším nejvýznamnějším projektem v České republice je rekonstrukce hotelu President v centru Prahy. Co je konkrétní náplní zakázky?

„Generální oprava má tři části. Vybudujeme nový vstup do hotelu, opravíme fasádu hotelu, což je pro jeho estetiku velice důležité, a nakonec postavíme další patro, kde vznikne šest pokojů suites a nový skybar s výhledem na Malou stranu a Hradčany. Celý projekt je velice náročný, protože pracujeme v samotném centru Prahy. To znamená, že musíme respektovat celou řadu nařízení, a také místo na stavbu je omezené. Navíc během opravy zůstane hotel v provozu. Každopádně se jedná o generální opravu vysoké kvality, při které využijeme i mnoho luxusních stavebních prvků. I z tohoto důvodu si zadavatel vybral naši firmu, její kompetence a kvalitu ve znamení Made in Italy.“

Dalším vaším projektem v České republice je rozšíření výrobního závodu firmy Tecnocap. Jak se vám daří působit souběžně v takových odlišných druzích staveb?

Tecnocap patří mezi naše nejdůležitější klienty a rozšíření výrobního závodu je teď ve finální fázi. V průmyslovém sektoru jsme realizovali celou řadu projektů, a to jak v Itálii, tak v zahraničí. Průmyslové stavby představují zhruba polovinu obratu naší firmy, druhou polovinu pak tvoří další pozemní stavby a opravy. Proto máme bohaté zkušenosti v obou oblastech. Na Slovensku jsme dokončili i tři veřejné zakázky, a sice generální opravu školního komplexu, stavbu nových kasáren pro hasiče a stavbu kulturního domu. Obecně spolupracujeme s klienty střední velikosti, firmami podnikajícími v průmyslu a službách.“

Čím se odlišujete od ostatních firem při realizaci průmyslových staveb?

„Naším hlavní rysem je přesná organizace, která představuje naše Made in Italy. Klientům garantujeme, že dodržíme dohodnuté lhůty a rozpočty. A to také v průmyslovém odvětví, kde zákazníci tlačí na rychlost realizace, aby mohli spustit co nejdřív výrobní linky. Při jednání s našimi zákazníky tak zcela férově říkáme naše názory na dobu realizace, rozpočet a kvalitu práce. Samozřejmě také sledujeme trendy dnešní doby, ať už se jedná o ekologicky udržitelné materiály či materiály s výraznými vlastnostmi nebo o energetické úspory. Někdy dokonce projektantům sami nabídneme zlepšení z hlediska provozních nákladů a spotřeby energií, jež vyplývají z naší zkušenosti. Dá se tedy říci, že jsme vysoce konkurenceschopní v projektech s vysokými nároky na kvalitu.“

Netrpí vaše organizace ale problémy, jež se dnes vyskytují na českém trhu, jako je nedostatek pracovní síly či stavebních materiálů?

„Máme stabilní základ slovenských a maďarských dělníků, již pracují i na projektech v České republice. Občas přijíždí i mistrové z Itálie, jedná-li se o více komplikované práce. Spolupracujeme také s místními dodavateli, kterým nabízíme stabilní a solidní partnerství. A proto také nedostatek pracovních sil na místním trhu cítíme méně. Ovšem na českém trhu dochází k nepřiměřenému zvyšování cen stavebních prací. Některé náklady jsou citelně vyšší než v Itálii, mám na mysli, například, pronájem speciálních strojů. Potýkali jsme se také s problémem nedostatku stavebního materiálu. Například pro stavbu v Tecnocapu jsme museli nakoupit obyčejné materiály, jako cihly, v Itálii, abychom dodrželi stanovené lhůty. A vyšli nás dokonce levněji než na českém trhu, i přestože se jedná o "jednoduché materiály", u kterých je cena přepravy výraznou položkou. V normální situaci kupujeme v Itálii jen drahé a sofistikované materiály.“

Proč jste se vlastně rozhodli expandovat na zahraniční trhy? Je to kvůli krizi, kterou prochází italské stavebnictví?

„Naše firma působí na trhu více než sto let a pro expanzi do zahraničí jsme se rozhodli v době, kdy italské stavebnictví ještě nebylo v recesi. Chtěli jsme se ale otevřít novým trhům, kde bychom mohli uplatnit naše zkušenosti. A vsadili jsme na blízký region střední Evropy, který se vyznačuje politickou stabilitou, dobrým tržním hospodářstvím a také jistou kulturní afinitou. Já osobně jsem v Praze žil v roce 1997 po dobu deseti měsíců. Pro naši firmu tak nebylo vůbec těžké se vydat na tyto trhy.“

Zdroj: Camic

Zdroj fotografie: HLG Stav Bottoli

Loading…