Společnost Albarelo si nedávno připomněla první čtyři roky svého fungování. Za tu dobu se z ní stala jedna z nejrespektovanějších firem na trhu s prémiovými víny. V nabídce je řada vinařství z Itálie i dalších částí Evropy. Stal se z nás tým schopných profesionálů, řekl v rozhovoru pro Camic obchodní ředitel společnosti Pavel Kramár.
Albarelo na oslavu svého založení uspořádala v květnu prezentaci vinařství, které má v nabídce. „Pro nás se jednalo o první akci v takovém formátu,“ uvedl spoluzakladatel společnosti Kramár. „Odezva našich vinařů a klientů byla fantastická,“ dodal Kramár. Vinařství ocenilo dobrou organizaci akce a hosté pak dobrou kvalitu vín a také příjemné prostory hotelu Alcron, ve kterých se prezentace konala. Speciálním hostem akce byl nejlepší sommelier světa WSA v roce 2018 a nejlepší sommelier Itálie WSA 2021 Eros Teboni, který vedl masterclass s víny z portfolia Albarela.
Na slavnostní akci se na jednom místě sešla téměř všechna vinařství, které má Albarelo v nabídce. V drtivé většině se jedná o menší a rodinné firmy. „Naše portfolio je výsledkem velmi pozorného výběru, je to dlouhodobá práce“ uvedl Pavel Kramár, který dodává, že nabídku upravují také podle potřeby a počtu klientů společnosti. Mnohé podniky v portfoliu pochází z Itálie. „Itálie je nám profesně nejblíže a proto stále tvoří gró naší nabídky,“ dodává obchodní ředitel společnosti Albarelo, který podle svých slov jezdí do Itálie z pracovních důvodů šestkrát ročně. Zemi začal z profesionálního hlediska objevovat v roce 2005, kdy působil jako sommelier restaurace Allegro, která jako první získala v Praze michelinskou hvězdu.
Společným rysem vinařství v nabídce společnosti Albarelo je udržitelnost. V nabídce jsou tak široce zastoupena biodynamická či organická vína. „S vinařstvími, se kterými spolupracujeme, sdílíme stejné hodnoty a myslíme si, že je to správná cesta,“ říká Pavel Kramár. Podle něj se nejedná jen o „ekologii na vinici“ ale také v průběhu výroby vína. Čeští spotřebitelé si podle Kramára již začali uvědomovat význam ekologického zemědělství a jsou ochotni si za tato vína připlatit. „Na druhé straně však nechceme jít cestou extrémních vín. Máme rádi klasické a poctivě udělané produkty,“ dodává.
Albarelo je na trhu čtyři roky. To je relativně krátká doba, která však nastala ve velmi dynamickém období poznamenaném dříve pandemií covidu-19 a později válkou na Ukrajině. „Díky silné pozici, kterou jsme měli, se nám podařilo (během pandemie) dostat do portfolia některé vinaře, kteří by nám zřejmě dříve víno ani neprodali, protože měli všechny láhve již nasmlouvané. Tím, že jim zkrachovalo několik klientů, tak najednou měli volnou kapacitu. V té době se nám tak podařilo získat exkluzivní zastoupení a distribuci pro několik nových vinařství, která patří mezi nejuznávanější výrobce na světě,“ říká Kramár. Firma se také během pandemie začala více orientovat na firmy a privátní zákazníky, byť gastro odvětví stále zůstává jejím významným odběratelem. Ohledně budoucnosti gastronomie, alespoň té ve vyšším segmentu kvality, je Pavel Kramár optimista a neočekává vlnu krachů.
Albarelo je podle slov Kramára firmou, která má velmi silný a profesionální tým lidí a spolupracovníků. To je hlavní deviza firmy. „Máme ambici nejen posilovat na trhu, ale také rozšiřovat skupinu našeho týmu. Z firmy postavené na jednom muži se stala skupina zajímavých profesionálů,“ dodává Kramár.