AIM Group patří mezi nejvíce stabilní firmy v odvětví pořádání kongresů a akcí. Letos skupina slaví šedesát let od založení a, i přes obtíže způsobené epidemií Covid-19, se dívá směrem do budoucnosti. Na téma jsme mluvili s Romanem R. Straubem, Area Manager pro střední a východní Evropu, který řídí a koordinuje pobočky v Praze, Vídni a Budapešti.
Dr. Straube, jak hodnotíte situaci v letošním roce? A jaké jsou vyhlídky pro příští rok?
V Praze jsme museli zrušit či přesunout kongresy, které jsme měli v plánu. Naše společnost je specializovaná i na podnikové akce, které se pomalu obnovují. Na podzim máme na programu, například, velké zasedání na Slovensku jedné významné italské banky. Situace, ve které se nachází naši partneři z řad restaurací a hotelů, je bohužel velice obtížná. Zatím je pro výhledy na příští rok příliš brzo. Zdá se, že kongresy, jež máme v plánu, budou moci proběhnout. V tomto ohledu je naše pražská kancelář ve zvláštní situaci, jelikož má na plánu dva velké kongresy, jež mají proběhnout ve stejný týden. Pokud vše dobře dopadne, tak příští rok bude pro Prahu i celý náš regionu velice intenzivní.
Aktuální situace mnohé přiměla k tomu, aby se zaměřili na digitální či hybridní akce. Je toto hudba budoucnosti?
Já vyznávám strategii adapt to change. Rozvoj digitálních akcích, a ještě více těch hybridních, byl důležitý, abychom se mohli vypořádat s nastalou situací. A zajisté existuje prostor k dalšímu rozvoji. Stále se ale domnívám, že významné dohody se uzavírají na osobním setkání, face-to-face. Jeden z prvních šéfů, kterého jsem před třiceti lety měl, mi říkal, že nejdůležitější obchody se odehrávají na golfovém hřišti. Digitální a hybridní akce nám ale pomáhají čelit nejistotě, nevíme, zda nepřijde druhá vlna viru a mnohé firmy stále omezují pracovní cesty svých zaměstnanců.
Vy řídíte pobočky AIM Group v Praze, Vídni a Budapešti. Existuje mezi těmito městy silná konkurence?
Mezi Prahou a Vídní vždy existovala velice silná konkurence. Kongresový turista totiž v místě akce utratí třikrát více než normální návštěvník. A Praha má několik bodů ve svůj prospěch. Některé náklady jsou stále nižší, Praha je menší metropolí a organizace je proto snazší, česká metropole má více pokojů v třídě superior než ta rakouská. Praha má také velice schopný a ochotný convention bureau. Mezi našimi pobočkami ale samozřejmě vytváříme synergie. Pobočka v Budapešti je o něco menší a na jejím rozvoji chceme zapracovat.
AIM Group letos slaví šedesáté výročí od svého založení. Co to pro vás znamená?
Není mnoho firem v oblasti pořádání kongresů, jež se mohou pochlubit šedesáti lety nepřetržité činnosti. Společnost byla založena otcem současného předsedy představenstva AIM Group, pana Gianlucy Buongiorna, a od svých počátků se orientuje na lékařské a farmaceutické odvětví. Aktivity skupiny se v průběhu let výrazně rozrostly a vloni skupina uspořádala přes tři tisíce event experience v součtu šesti tisíc akci-dnů. I přes vývoj v posledních měsících je dnes AIM Group velice stabilní společností.
Máte velice pestrou kariéru v hotelovém odvětví. Co vás přimělo se zabývat pořádáním kongresů?
Profesně pocházím z hotelového sektoru. V roce 2016 akcionáři Kongresového centra Praha, a sice Hlavní město Praha a Ministerstvo financí, hledali nového generálního manažera se zkušenostmi ze zahraničí a bez vazeb na místní politickou scénu, a nakonec vybrali mě. Byla to velice náročná práce, česky jsem uměl jen málo, ale velice se mi líbila. Já jsem v podstatě zvědavý člověk a chtěl jsem zkusit novou práci.
Zdroj: Camic
Zdroj fotografie: AIM Group