Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

07.02.2025

Leonardo Ferrandino: Itálie, třetí největší trh v Evropě, pro skupinu Dr. Max přirozenou volbou

Itálie je vzhledem ke své velikosti třetím největším evropským trhem, bylo pro nás tedy přirozené zajímat se právě o něj.

V kolika zemích působí Dr. Max? Proč jste se rozhodli investovat v Itálii? Jakou roli hraje tato země ve vaší strategii?

Dr. Max působí v 17 evropských zemích a má více než 21 000 zaměstnanců, jeho růst výrazně zrychlil v posledních 8 letech. Dr. Max se zajímá o celý evropský trh a o možnosti růstu, v Itálii jsme při liberalizaci trhu, k níž došlo v roce 2018, byli mezi prvními, kdo se začal na trhu pohybovat. Itálie je vzhledem ke své velikosti třetímnejvětším evropským trhem, bylo pro nás tedy přirozené zajímat se právě o něj. Doposavad jsme v Itálii investovali vícenež 500 miliónů eur a jsme druhým nejvýznamnějším hráčem na italském trhu a počítáme, že ještě porosteme.

Do doby před několika málo lety byl počet lékáren řízených soukromým subjektem v Itálii omezen zákonem. Dr. Max byl jedním z prvních mezinárodních řetězců, který se soustředilna Itálii. Jak reagovalo odvětví na váš vstup na trh? A zákazníci?

Odvětví pohlíželo na vstup Dr. Maxe se zájmem a zvědavostí. Z pohledu již působících subjektů tu byl jistý skepticismus, vzhledem k tomu, že Itálie byla první zemí západní Evropy, kam jsme vstoupili, ale hned se ukázalo, že hluboká znalost odvětví a zákazníků pomohla překonat veškeré překážky. V červnu roku 2024 jsme se stali nejuznávanější lékárnou na italském trhu se 70% povědomím o značce na základě výzkumu IPSOS.

Co jste oboru lékárnictví dali, pokud jde o efektivitu a inovace?

Dr. Max je druhý největší evropský subjekt v odvětví řízení lékáren s více prodejními kanály. V průběhu let svou činností přispěl ke stále otevřenějšímu trhu, který přinesl mnohé výhody zákazníkům, zejména pokud jde o výhodné ceny, přístup k péči a osobnímu zdraví. To se ukázalo být ještě výraznější s rozšířením digitálních technologií. Kromě toho Dr. Max, aby co nejlépe sloužil svým zákazníkům, investoval do špičkových technologií řízení dodavatelského řetězce, které dosud v Evropě nebyly k vidění. Stačí navštívit naše logistické centrum v Brně nebo v Telgate v Itálii, abyste pochopili, jak velký pokrok jsme udělali.

V České republice máte 500 lékáren a podíl na trhu 16%. Jaké máte plány v Itálii?

V České republice máme mnohem větší podíl na trhu, než uvádíte, a v každém případě v Itálii chceme opakovat stejný úspěch jako doma!

Jsou ve vašem odvětví zásadní rozdíly mezi oběma trhy?

Nevidíme mezi nimi zásadní rozdíly, a je to o důvod navíc, proč máme velká očekávání i od Itálie.

Jste manažer s velkou mezinárodní zkušeností, od roku 2016 vedete Dr. Max, poklad skupiny Penta. Jak hodnotíte svou zkušenost v České republice a bylo vše tak, jak jste očekával?

Zkušenost z Dr. Max a skupiny Penta je velmi pozitivní, z hlediska podnikové kultury jsme udělali obrovské pokroky, které nám umožnily posunout se z pozice lokální skupiny na pozici skupiny s velkým mezinárodním dosahem. A to nejen díky obrovskému týmu, který jsme v Dr. Max vytvořili, kde je dnes silný mangement, ale i díky bezpodmínečné podpoře, které se nám dostalo od Penty, která právě se svou podporou nikdy neváhala, ani v těch nejobtížnějších okamžicích. Řekl bych, že mezi managementem Dr. Max a jeho akcionáři, Pentou, panuje zásadní shoda. Vždycky říkám, že Dr. Max má nejlepšího akcionáře, v jakého mohl doufat, proto, aby ušel cestu, o které tu hovoříme. Pokud jde o mou zkušenost s životem v České republice, kde žiji s celou rodinou více než 8 let, i ta je absolutně pozitivní, ať už jde o integraci, služby, dopravu, bezpečnost. Když si člověk uvědomí, že za dvě hodiny se z Prahy letecky dostane do hlavních evropských metropolí, myslím, že tu člověk není nijak izolovaný!

Loading…
Day tours from tirana Tour albania