Před několika měsíci se italská společnost Artquick, která má 30 let zkušeností v oblasti firemních akcí, rozhodla otevřít v Praze vlastní kancelář, aby vyhověla požadavkům svých stávajících klientů a nabídla své služby českým firmám. O společnosti a atraktivitě Itálie pro zahraniční firmy jsme hovořili s jednatelem Paolem Moschinim Montim.
Vaše společnost působí v Turíně již více než 30 let. Proč jste se rozhodli expandovat do České republiky?
Českému trhu pevně věříme. Impuls přišel od našich zákazníků, včetně italských, francouzských nebo amerických nadnárodních společností, kteří měli o Českou republiku zájem. Samozřejmě se zaměřujeme také na společnosti působící v Praze a ve zbytku České republiky, které mají zájem o pořádání svých firemních akcí v Itálii. V Praze máme velmi zkušenou spolupracovnici, která má plnou podporu našeho týmu v Itálii. Naše nabídky jsou připravovány podle konkrétních potřeb italských i českých firem. Srdcem naší společnosti je naše prezidentka Barbara Parodi, která společnost řídí.
V odvětví eventů působí v Praze mnohé místní a mezinárodní firmy. Jaké jsou specifické vlastnosti, kterými se vyznačujete na trhu?
Věříme, že organizace akcí Made in Italy je sama o sobě přidanou hodnotou. Můžeme se pochlubit třicetiletými zkušenostmi s pořádáním akcí pro 20 až 9000 lidí a spoluprací s firmami z oblasti pojišťovnictví, bankovnictví, kosmetiky a významnými svazy. Spolupracovali jsme také s významnými automobilovými společnostmi, jako je skupina Stellantis, pro kterou jsme organizovali akce. Máme již několik prvních kontaktů s českými společnostmi, které mají zájem o pořádání akcí nebo organizaci účasti svých zaměstnanců v Itálii a dalších zemích. Jsme tedy aktivní i mimo Itálii, kterou se nicméně snažíme propagovat mezi českými firmami.
Je Itálie atraktivní destinací pro komunikační akce?
Z našich zkušeností můžeme říci, že Itálie je velmi úspěšná mezi zahraničními a nadnárodními společnostmi. Můžeme hovořit o nárůstu o 25-30 % oproti předchozím letům. Itálie má důležitou logistickou výhodu - při krátkých cestách je k dispozici mnoho alternativ, jako jsou přímořská letoviska, hory nebo umělecká města. A to je pro nás velkou výhodu.
Jsou italské oblasti, a to i mimo velká města, připravené na přijetí tohoto firemního cestovního ruchu?
Obecně lze říci, že italská území mají infrastrukturu pro pořádání akcí s desítkami lidí nebo i několika tisíci účastníky. Naše společnost má klientelu s velmi různorodými požadavky, od čtyřhvězdičkových hotelů až po pětihvězdičkový ultraluxus, a v tomto ohledu jsme se nesetkali s žádnými obtížemi. Silnou stránkou jsou produkce vína a jídla s cateringem, který je u zákazníků velmi oblíbený.
Objevují se v posledních letech na trhu s eventy nové trendy?
Naše společnost klade velký důraz na tématech udržitelnosti a inkluzivity. Například v oblasti cateringu uplatňujeme antiodpadovou politiku. A tato témata jsou velmi důležitá i pro naše zákazníky.
Mezi vaše hlavní aktivity patří organizace teambuildingů. Jsou firmy ochotné investovat do motivace svých zaměstnanců, nebo v dnešní době spíše šetří?
Tendenci šetřit v této oblasti nevnímáme. Naopak, firmy jsou ochotny investovat a my se jim snažíme pomoci zlepšit jejich kmenovou pracovní sílu. Máme interní tým, který pro firmy a nadnárodní společnosti realizuje různé typy teambuildingů a specializovaných školení v různých oblastech. Před několika lety jsme například uspořádali teambuilding v podobě dne hledání lanýžů pro ředitele a majitele zhruba 20 bank. Akce byla tak úspěšná, že odstartovala tradici. A to je jen jeden příklad z mnoha aktivit, které se nám daří organizovat.