Generace Z, tedy lidé narození mezi polovinou 90. let a rokem 2010, je ze všech věkových skupin na trhu práce nejvíce orientovaná na výdělek. Vyplývá to z průzkumu společnosti Grafton Recruitment, člena Italsko-české komory.
Nejmladší generace na trhu práce je nejvíce ochotna obětovat svůj volný čas výměnou za dodatečný příjem. Až 42 % příslušníků generace Z je ochotno pracovat i více než osm hodin denně. Finanční odměna je však na vrcholu pracovní motivace u všech generací na trhu práce.
„Věkový rozptyl uchazečů o práci je dnes díky pozdějšímu věku odchodu do důchodu ohromný, zaměstnavatelé by se proto měli naučit vnímat potřeby jednotlivých věkových skupin a pracovat s nimi individuálně. Jen tak se jim podaří vytvořit stabilní a fungující tým,” uvedla Jitka Kouba z Grafton Recruitment. Průzkum také označil silné stránky jednotlivých generací. Pro boomers je to loajalita, pro generaci X přizpůsobivost změnám, pro millenials silné sebevědomí a pro generaci Z chuť se učit nové věci.
Zdroj: https://www.grafton.cz/cs/grafton-rozdily-mezi-jednotlivymi-generacemi-na-trhu-prace