Italští vinaři zahájili v Británii veřejnou kampaň proti napodobeninám prosecca. Informovalo o to konsorcium výrobců tohoto známého italského vína.
Italští vinaři se vymezili proti napodobeninám skrze billboardovou akci. Transparenty s nápisem This is not prosecco se objevili například v londýnském metru a akce si všiml i anglický tisk. Na plakátech jsou zobrazené plechovky či sudy. „Je nutné vědět, že prosecco lze prodávat jen v lahvích,“ uvedl šéf konsorcia Stefano Zanette.
Británie je druhým největším exportním trhem pro výrobce známého italského šumivého vína se zhruba 85,5 milionu prodaných lahví. Loňská produkce prosecca však podle konsorcia klesla o 3,5% na zhruba 616 milionů lahví. Prosecco i letos zřejmě zůstane nejúspěšnější italské víno v zahraničí.
Zdroj fotografie: Consorzio Prosecco DOP