Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

29.04.2021

Everli: nové příležitosti na online trhu

Již několik měsíců působí v Praze, Brně a Ostravě nová platforma pro on-line nákupy a donášku nákupů domů Everli. Společnost, jež je členem Italsko-české komory, má italské kořeny a rozhodla se vstoupit na více zahraničních trhů. Odhodlala se k tomu v období epidemie covidu-19, během kterého odvětví on-line nákupů velice vzrostlo. Mluvili jsme s Ankou Podkowinskou-Tretyn, jež je Chief International Business Officer společnosti.

 

Vaše firma byla založena v roce 2014 ve Veroně. Jaký potenciál a jaké cíle máte na českém trhu?

Everli je on-line tržiště, kde klienti mohou udělat nákup ve svém oblíbeném supermarketu, který jim je následovně, a obvykle během stejného dne, doručen domů, a to díky našim spolupracovníkům, již nákup uskuteční. Služba se stala velice užitečná jak pro zákazníky, kteří čím dál častěji využívají on-line nákupy, tak pro prodejce, kteří se snaží držet krok s novými zvyky svých zákazníků, ale někdy mají potíže to dělat rychle a jednoduše. Začali jsme v Itálii, ale nyní působíme ve více než 70 městech ve Francii, Polsku a České republice. Naším hlavním cílem je podpořit prodejce potravin a každodenního zboží v čím dál rychlejší implementaci přechodu k on-line prodejům. Nabízíme jim řešení, které je udržitelné z finančního hlediska, je lehké ho implementovat do chodu a nemá rizika. S Everli může každý obchod začít prodávat na internetu během 3 až 4 týdnů, a to bez vstupních investic.

 

V jakém stavu se nachází váš projekt v České republice? A chcete se zaměřit i na jiná města, než je Praha?

Náš projekt jsme v Praze zahájili na konci roku 2020 ale strávili jsme tři měsíce nastavením fungování služby, standardů kvality a tvorbou katalogu. Na konci března jsme spustili naši službu i v Brně a Ostravě. Díky našemu byznys modelu můžeme dobře fungovat i v menších městech, kde donáškové služby nejsou tak rozvinuté. V příštím roce chceme v České republice růst, a to jak z hlediska počtu partnerů, tak působením v oblastech s nižší hustotou obydlení.

 

Na rozdíl od ostatních konkurentů nemáte sklad, ale spoléháte se na hlavní české maloobchodní distribuční řetězce. Jaké jsou výhody tohoto modelu pro vás a vaše zákazníky?

Logistický model společnosti Everli poskytuje více než 3 000 nakupujícím flexibilní pracovní příležitosti, kteří pak mohou svým zákazníkům dodávat i velké koše pokrývající až týdenní obchod. Flexibilita a škálovatelnost modelu umožnila společnosti Everli jako první nabídnout službu dodávky potravin ve stejný den v oblastech s malou a střední hustotou, které byly dříve nedostatečně obsluhovány hráči online s potravinami.
Pomáháme zákazníkům snížit jakoukoli složitost při nakupování: mohou ušetřit čas a energii, provádět týdenní nákupy potravin pomocí chytré aplikace za pár minut a využívat pohodlné a výhodné doručení. Zároveň si mohou vybrat svůj oblíbený obchod z mnoha, a to je jeden z našich odlišujících faktorů: zákazníci mají velká očekávání ohledně svých potravin, protože jsou zvyklí vybírat ze široké škály produktů v supermarketech, za konkurenceschopné ceny a kvalitně čerstvé, a to je to, co jim nabízíme.

 

Vedle supermarketových řetězců chcete do vaší nabídky zařadit i menší řetězce prodejen nebo také jednotlivé prodejce?

Naši službu stále rozvíjíme a do katalogu jsme zařadily významné řetězce jako Tesco, Kaufland, Albert či Billa. S dalšími řetězci diskutujeme, protože zákazníkům chceme nabídnout co nejširší výběr prodejen. Jednání vedeme jak s velkými hráči, tak malými obchody.

 

Itálie je často v oblasti elektronické komerce a celkově digitální inovace poněkud konzervativnější trh. Jakou jste měli odezvu ve Veroně a dalších oblastech země?

Největší výzvou na začátku bylo překonat ostych a skepsi prodejců vůči nové on-line službě. Někteří z nich neměli velkou důvěru v prodeji po internetu a jiní už svůj on-line obchod měli a viděli v nás spíše konkurenci. Ale po překonání těchto počátečních pochyb prodejci rychle pochopili výhody naší platformy. Ta vytváří nový prodejní kanál, který umožňuje dosáhnout většího počtu zákazníků. Nyní spolupracujeme s hlavními italskými i zahraniční řetězci, jako jsou Carrefour, Lidl nebo Kaufland, a náš kanál funguje naprosto v klidu vedle jejich elektronické komerce.
Loňský rok byl náročný pro zákazníky i celé retailové odvětví, které již nebude jako před tím. Změnu směrem k elektronické komerci nelze vzít zpět a očekávání rostou ve všech oblastech. Stále je mnoho co dělat, ale potenciál odvětví je hodně velký a my chceme změnit způsob, jak lidé nakupují.

 

Zdroj: Camic
Zdroj fotografie: Everli

Loading…