České firmy žádají po svých zaměstnancích a uchazečích o práci čím dál větší znalosti zahraničních jazyků. Schopnost Čechů používat zahraniční řeč ale často požadavkům podniků nestačí, uvádí studie agentury Grafton Recruitment, jež je členem Italsko-české komory.
Nejpoptávanějším jazykem je angličtiny, jejíž znalost byla uvedena mezi požadavky v 55 procent pracovních inzerátů. V průměru firmy vyžadují také vyšší stupeň znalosti angličtiny než u jiných jazyků. „Pro rostoucí množství pracovních nabídek zaměstnavatelé požadují vedle angličtiny i znalost dalšího cizího jazyka, a to ve většině případů alespoň na středně pokročilé úrovni,“ uvedla marketingová manažerka společnosti Grafton Recruitment, Jitka Součková. Znalost alespoň dvou zahraničních jazyků je požadována v 30 procentech inzerátů.
Po angličtině jsou nejžádanějšími jazyky němčina, francouzština a italština. „Zatímco zájem (zaměstnavatelů) roste v případě němčiny, francouzštiny a italštiny, zaznamenáváme klesající počet volných pozic vyžadujících znalost ruštiny a polštiny,“ dodala Součková.
Znalost cizích jazyků je čím dál více požadována i po takzvaných modrých límečcích a v nekancelářských pozicích. Zhruba polovina inzerátů, jež mají mezi požadavky znalost zahraničí řeči, požaduje tu nejvyšší úroveň – C1 a C2. Podle údajů Eurostatu ale Česká republika, společně s Itálií, patří mezi členské země, kde je vyučování a znalost zahraniční jazyků nejslabší.
Zdroj: www.grafton.cz
Zdroj fotografie: Pixabay