Ve středu 14. října Italsko-česká obchodní a průmyslová komora uspořádala internetový seminář s názvem Smart working – nutnost nebo strategie?.
Webinář byl zahájen prezentací výsledků průzkumů mezi členskými a partnerskými firmami na téma implementace práce na dálku. Z údajů, které představil generální tajemník komory Matteo Mariani, vyplývá, že přes osmdesát procent firem implementovala home office, a to často v souvislosti s epidemiologickou situací.
„Musíme odlišit situaci, kdy je to firma, která se rozhodne implementovat home office, a kdy tak činí, protože se musí adaptovat na situaci, kdy není možné používat kanceláře,“ zahájil svůj příspěvek Alessandro Tiberia, country manager Adecco pro Českou republiku a Slovensko. Tiberia pak shrnul klíčová témata implementace práce na dálku ve firmách. Mezi ně patří motivace personálu, nové formy práce, kontrola a měření výsledků i eventuální problémy, které může nový prostředek vyvolat. Klíčová je v tomto ohledu role středního managementu.
Podle Tiberiy zůstane home office součástí firem i v momentě, kdy pominou motivace související se zdravotnickou krizí. Tento nástroj totiž odpovídá na některé potřeby, které firmy a zaměstnanci vyjadřovali již před epidemií. Home office navíc nutí firmy, aby přehodnotily celou svou organizační strukturu. „Podniky si třeba uvědomí, že nekteré neklíčové aktivity, které stejně dělají na dálku, mohou vlastně svěřit někomu jinému mimo firmu,“ poukázal Tiberia na nové možnosti, například outsourcingu.
Zdroj: Camic
Zdroj fotografie: Pixabay