Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

31.07.2020

Mediarex: přežijí ti, kteří se dokáží adaptovat novým podmínkám

Společnost Mediarex je jednou z nejdéle působících marketingových agentur na českém trhu. Jak se agentura snaží čelit novým podmínkám na trhu, jaké jsou její hlavní služby a proč se rozhodla otevřít pobočku v Itálii? Na otázky odpovídala Monika Marzin, European Business Development Director Mediarexu.  

Vaše agentura otevřela v roce 2019 pobočku ve Florencii. Jaké zajímavé projekty máte na italském trhu?  

V Itálii vidíme velké obchodní možnosti. Ve střední a východní Evropě totiž nemáme konkurenci, a to hlavně v oblasti pojištěných promoakcí, jež našim klientům umožňují zvýšit obrat o desítky procent. Typologie italských klientů je velice vhodná pro mechanismy našich akcí, jež přináší výborné výsledky. Společně s digitálním marketing tvoří toto vše inovativní marketigový mix, jež slaví úspěchy. Proto se nám zdálo správné otevřít pobočku v Itálii, a to také díky našim kontaktům na italském územím. Například, pro řetězec supermarketů Aldi jsme připravili velice úspěšný pilotní projekt na podporu jejich vstupu na italský trh.

 

Na českém trhu působíte od roku 1992. Jak se vám podařilo zůstat konkurenceschopní po dobu bezmála třiceti let?  

Mediarex byla založena v úžasných 90. letech, kdy celá doba byla plná neuvěřitelných možností. Od začátku vytvářela originální a kreativní projekty a velice efektivní marketingové projekty. Mezi mnoha cenami, jež Mediarex Communications obdržela, jsou, například, Zlatá palma z Cannes za produkci filmu Underground, cena marketing Award Hewlett Packard in the World, Coca-cola Award za nejlepší světový instore design a mnohé české reklamní ocenění jako Louskáček či Zlatá Pecka. Co je hlavní, společnost se vždy snažila mít aktualizovaný tým se vzděláním na vysoké profesní úrovni, který by byl schopen zachytit pulz doby.Mediarex se podílela na rozjezdu a růstu některých  firem, které zpočátku byly malé, jako Walmark, Farmax, Biopol, Sentex, Hewlett Packard Cz a Sk, Olympus a mnohé další. Naším výhodou je, že máme všechny služby in house, a to včetně produkce a post produkce filmů, spotů a multimediálních obsahů. Před 12 lety jsme začali hledat nové marketingové systémy pro naše klienty. Ve spolupráci s jednou americkou agenturou, jež je lídrem v tomto odvětví, jsme rozvinuli a začali nabízet naprosto inovativní promoční formáty jako jsou pojištěné promoakce. Uzavřeli jsme strategické partnerství pro Evropu s nejlepší pojišťovací společností na světě v oblasti speciálních rizik, Lloyd's Market, se kterou jsme se stali evropským lídrem v tomto marketingovém odvětví. S příchodem digitální komunikace jsme vytvořili vysoce specializovaný digitální tým. Počínaje architekturou stránek a web designem a pokračujíc dále přes umístění na Googlu a sociálních sítí společně s digitálními kampaněmi je tým schopen udělat reklamu firmám v on-line prostředí velice rychle a kvalitně.

 

Vaše agentura se specializuje na pojištěné promoakce (Insurance Promotions Programs). Jak funguje tento marketingový produkt?  

Vzhledem k tomu, že části obyvatelstva, i když si to třeba nepřizná, se líbí hra, tak velice silnou motivací pro každého klienta je možnost vyhrát ceny či významné výhody na základě schopností či pouhého štěstí. Dopad se samozřejmě mění v závislosti na tom, zda je ve hře velký počet malých výher či velké výhry v malém množství. A právě proto jsme vymysleli a stali se evropskými lídry s našimi IPP programy, jež garantují velké výhry ve větším množství. Tyto programy dokážou přitáhnout výjimečným způsobem pozornost klientů a tím vzniká silný komunikační moment. Tím, že se hra pojistí při Lloyd's Market pod kontrolou WorldWide Special Risk je hodnot pojistky vždy výrazně nižší než hodnota komunikovaných výher.

 

Uvádíte početné spolupráce s velkými mezinárodními značkami. Máte ale i služby zaměřené na malé a střední podniky?  

Ano, a především v tomto Covid období, kdy mnoho velkých firem je doslova paralyzováno, je pro menší firmy velice komplikované přežít. To je důvod, proč jsme pro ně vytvořili speciální programy a „expresní balíček digitálního marketingu“ pro okamžitý restart, který napomáhá k oživení v České republice a prakticky celé Evropě a k otevření evropského trhu malým a středním firmám. Samozřejmě i nadále pomáháme velkým firmám se zvyšováním objemů a prodejů skrze významné motivační a marketingové akce, jež jsou přizpůsobené novým nákupním zvykům.

 

Ekonomika stále je ve velkém pozdvižení a v mnoha odvětví stále panuje nejistota o budoucnosti. Investují firmy v této situaci do marketingu a vašeho odvětví?  

Je smutné a prakticky nepochopitelné, že jedním z prvních nákladů, které firmy škrtají, je reklama a marketing. Henry Ford říkal, a dobře věděl proč to říká, „kdybych měl posledních pět dolarů, tak bych tři utratil za reklamu.“ Současná komplikovaná krize je také výzvou a příkladem pokračující evoluce dějin: nepřežijí ti nejsilnější ale ti, kteří se dokáží adaptovat novým podmínkám. Každá krize je velkou příležitostí k růstu. Kdo chápe zákonitosti doby, pochopí i změny a nové dynamiky nákupního chování, vzhledem k tomu, že kolem nás se rozvinul virtuální svět, jež je čím dál silnější, má své zákonitosti a je významný hráčem v odvětví obchodu. Naší prací je být po boku klientům, objevit jejich potenciál a maximálně rozvinout jejich příležitosti skrze tento nezbytný kanál, marketing, který je nedílnou součástí naší civilizace.

 

 

Zdroj: Camic, Mediarex

Zdroj fotografie: Mediarex

Loading…