CFH Group je dlouhodobě úspěsným distributorem matrací italské značky Magniflex na českém a slovenském trhu. Nedávno si společnost přibrala i trh polský. Na téma jsme mluvili s Ing. Františkem Hlaváčem, generálním ředitelem CFH Group.
Pane Ing. Hlaváči, proč jste se rozhodli expandovat do Polska?
«Magniflex v České republice velmi rychle rostl a vyplňoval mezeru na trhu kvalitních matrací. Polsko je čtyřikrát větší zemí, než Česká republika a tamní distributor prodával jednu desetinu našeho obratu. Italská centrála nás proto požádala, zda bychom distribuci v Polsku mohli převzít. Rok jsme to zvažovali, protože s novou zemí jsou velké vstupní náklady a první tři roky hodně investujete. A když s pokorou specifika Polska poznáte a využijete její tržní potenciál, může být obrat v Polsku několikanásobně vyšší, než v ČR. Vybrali jsme kvalitní místní manažery a nyní s nimi po krocích implementujeme naše know-how. Internacionalizace firmy je atraktivní i pro naše zaměstnance. Mají možnost své znalosti uplatnit v další zemi. A jedna zajímavost na závěr: sídlo firmy jsme neudělali ve Varšavě, ale v Katowicích».
Již několik let působíte také na Slovensku...
«Se Slovenskem a Slováky jsme si velmi blízcí, snadno spolu komunikujeme. Ale když proniknete do hloubky, zjistíte i velké odlišnosti v mentalitě a chování lidí. Rozhodli jsme se na Slovensku nebudovat dceřinou společnost, ale vybrat kvalitního country manažera, který partnery navštěvuje, školí a pomáhá jim s marketingem. Logistiku a finance jsme nechali v Čechách. První zkušenosti se slovenským trhem nebyly lehké, ale učíme se rychle a Slovensko v našem portfoliu dynamicky roste».
V ČR CFH Group působí od roku 2009. Jak se za tu dobu změnilo vaše podnikání?
«První zásadní změnou je chování zákazníků. Stále více klientů si uvědomuje, jak je zdravý spánek důležitý pro jejich plnohodnotný život. Dříve klienti přicházeli do prodejen nebo na veletrh a říkali nám, že mají limit na nákup matrace 5.000 korun. Nyní přicházejí s tím, že chtějí kvalitně spát, chtějí poradit, jak správnou matraci vybrat a cenový limit neřeší. Druhou velkou změnou je povědomí o značce Magniflex. Tím, že jsou klienti s našimi matracemi a polštáři velmi spokojeni, doporučují nás dále svým příbuzným a známým. A to je nejlepší reklama. Magniflex se stal na trhu zdravého spaní vyhledávanou prémiovou značkou, se kterou klienti spojují kvalitu, etiku prodeje a poradenství při výběru. Třetí změnou je internet. Klienti před návštěvou prodejen vyhledávají na internetu, dělají si předvýběr, ověřují reference. Věnujeme velkou pozornost kvalitnímu obsahu na webu www.magniflex.cz. Klienti si tam mohou nejen předvybrat vhodnou matraci, ale rychle najít i prodejnu ve své blízkosti, kde si matraci vyzkouší, vypočítat si cenu za atypický rozměr, ověřit reference známých osobností a vzdělat se v řadě otázek spánkové regenerace».
A jaké jsou hlavní novinky za letošní rok?
«Naší zásadní odlišností od konkurence je neustálý výzkum a vývoj. To oceňují i naši klienti, jak ukazují úspěchy patentů a matrací Magnistretch a Magni Smartech. Co se naší společnosti týče, v září jsme otevřeli nový showroom v OC Šestka, který nahradil náš předchozí showroom v New Living Centru na severu Prahy. Od změny si slibujeme vyšší návštěvnost, snadnou navigaci a parkování pro klienty a synergii s ostatními prodejnami v OC Šestka».
Zdroj: Camic
Zdroj fotografie: CFH Group