V úterý 23. července proběhlo v sídle Italsko-české obchodní a průmyslové komory druhé setkání skupiny Ospitalità Camic s názvem Reputation management: tipy a doporučení. Seminářem provázela Radka Telyčková, specialistka na revenue a reputation management.
Dobrá pověst byla vždy jedním z klíčových aspektů podnikání restaurací a hotelů. Aktivní řízení reputace tak může být jedním z hlavních prvků v propagaci vlastního podniku. To platí i v online světě, který skýtá nemálo nástrah a prochází neustálým vývojem. V první řadě by tak podniky měly nejdříve sesbírat údaje o tom, kde se o nich píše, a analyzovat je, aby lépe pochopily svou pozici na trhu. „Do analýzy by měly být zahrnuty hlavně ověřené recenze,“ doporučuje Radka Telyčková. Některé platformy, jako například Google, navíc poskytují celou řadu údajů a užitečné analytické nástroje. „I v případě, že se jedná o negativní názory, restaurace či hotel by se měl vždy snažit odpovědět“ dodává Radka Telyčková, která pak poukázala na strukturu některých platforem pro správu recenzí. „Například počet publikovaných hodnocení na TripAdvisoru každoročně klesá,“ dodává. Naopak roste váha Googlu, který nedávno do své platformy integroval i nástroje, skrze které si lze přímo rezervovat stůl v restauraci, či pokoj v hotelu. Slibným nástrojem jsou i přímé recenze na stránkách podniku. „Přímá hodnocení vyznívají obvykle pozitivněji“, doplňuje Radka Telyčková. Dále dodává, že nejistým dopadem naopak často končí spolupráce s influencery a bloggery, kterou hotely a restaurace uzavírají k vylepšení své reputace.
V následné diskuzi členové Italsko-české komory, aktivní v oblastech pohostinství a ubytování, měli možnost poukázat na některé vlastní zkušenosti a praktické problémy, se kterými se potýkají při správě své dobré reputace v online světě, a díky tomu získat užitečnou zpětnou vazbu.
Zdroj: Camic
Zdroj fotografie: Camic