Struktura výdajů italských domácností se v posledních letech příliš nemění. Ukazuje to šetření Italského statistického úřadu.
Největší část výdajů italských domácností jde tradičně na zajištění bydlení. To spolyká až 35 procent výdajů. Následují pak potraviny a nápoje, na které jde 18 procent výdajů, a doprava s podílem 12 procent. Kolem pěti procent výdajů pak Italové utrácí za kulturní a rekreační služby, za hotelové služby a pohostinství či za obuv a oděvy. „Kapitola výdajů, kterou se domácnosti snažily v roce 2018 nejvíce omezit, jsou výdaje na obuv a oděvy,“ uvádí statistici s tím, že téměř polovina domácností snížila tento druh výdajů. Zhruba 40 procent domácností pak snížilo i své výdaje na cestování. V ostatních výdajových kapitolách převládala větší stabilita.
Průměrné měsíční výdaje italských domácností v loňském roce činily 2571 eur. Stále přetrvávají výrazné regionální rozdíly: na jihu a ostrovech průměrný výdaj činí něco málo přes dva tisíce eur, na severozápadě země to je přes 2800 eur. Výše výdajů ale také silně ovlivněna zaměstnáním, dosaženým vzděláním, věkem a složením samotné domácnosti.
Zdroj: www.istat.it
Zdroj fotografie: Pixabay