Prvního ledna odstartovala iniciativa Rok italského jídla. Iniciativu, která poběží v průběhu celého letošního roku, vyhlásilo italské Ministerstvo zemědělství a italské Ministerstvo kultury.
V rámci iniciativy proběhne v příštích dvanácti měsících celá řada akcí a událostí zaměřených na posílení povědomí o italské gastronomii, jejich specialitách a zásadách středomořské stravy. „Těsná vazba mezi jídlem, uměním a krajinou bude také ústředním motivem turistické promoce v zahraničí, kterou povede agentura Enit a síť italských ambasád ve světě“, dodávají pořadatelé.
Hlavním cílem iniciativy je osvěta a také posílení italské potravinářské výroby. „Nechceme jen podtrhnout ekonomický úspěch potravinářského odvětví, které v roce 2017 vyvezlo zboží za rekordních 40 miliard eur, ale také zviditelnit hluboký vztah mezi jídlem, kulturou a identitou“, dodává ministr zemědělství Maurizio Martina. Součástí kampaně bude také aktivní podpora kandidaturám na zapsání na seznam světového dědictví UNESCO vinařské oblasti Prosecca a tradičního receptu amatriciana.
Kampaň poběží i na sociálních sítí. Účet italských muzeí na Instagramu, @museitaliani, bude v průběhu roku sdílet padesát snímků výrazných uměleckých děl obsahujících jídlo, jež jsou vystavená v italských muzeích a galeriích.
Zdroj: www.politicheagricole.it
Zdroj fotografie: Italské Ministerstvo kultury