Neúspěch italského fotbalového družstva v kvalifikaci na Mistrovství světa ve fotbalu, které proběhne příští rok v Rusku není jen sportovním zklamáním. Uvádí to hlavní italský ekonomický deník, Il Sole 24 Ore.
Podle deníku může mít sportovní neúspěch i výrazné ekonomické dopady. Nepostup na Mistrovství světa zřejmě dopadne na pokladnu Italské fotbalové asociace, která přijde o příspěvky za postup a, pravděpodobně, i o některé komerční příjmy. Z celkového rozpočtu fotbalové asociace, který činí zhruba 174 milionů eur, pochází z komerční a reklamní činnosti 43 milionů eur. „Neúspěch při kvalifikaci na MS 2018 bude mít i velice negativní dopad na smlouvy, které budou uzavřené se sponzory na příští čtyřleté období, které vyvrcholí v roce 2022 Mistrovstvím světa v Kataru“, uvádí deník.
Fotbalový neúspěch se citelně dotkne i televizního světa. Očekává se, že nepřítomnost italského fotbalového družstva sníží průměrnou sledovanost zápasů v televizi. Při Mistrovství světa v roce 2014 kumulovaná sledovanost zápasů dosáhla 1,2 miliard diváků a průměrná sledovanost zápasů, kde hrála Itálie, vzrostla na 17,7 milionů diváků. I proto italská veřenopráví televize Rai a soukromá stanice Sky investovaly desítky milionů eur do televizních práv na vysílání zápasů z Ruska. Teď se pro ně otevírá otázka, zda nakonec významnou investici dokáží amortizovat prodejem inzerce.
Zdroj: www.ilsole24ore.com
Zdroj fotografie: FIGC