Italská stavební společnost Astaldi, člen Italsko-české obchodní a průmyslové komory, vyhrála v důležité veřejné soutěži na stavbu dálniční infrastruktury v ČR. Astaldi se soutěže zúčastnila v konsorciu s tureckou společností IC İçtaş Construction.
Společnost Astaldi se umístila na prvním místě v soutěži na stavbu úseku dálnice D35 mezi městy Opatovice a Časy. Úsek, jenž měří zhruba 13 kilometrů, patří k těm nejsložitějším v rámci celé dálnice D35 a počítá s dvěma mimoúrovňovými křižovatkami a s kilometrovou estakádou nad řekou Labe. Dálnice D35 je klíčovou infrastrukturou, jež má propojit severní a východní regiony ČR a odlehčit provoz na dálnici D1. Konsorcium vedené italskou firmou se navíc umístilo na druhém místě ve výběrovém řízení na výstavbu navazujícího úseku dálnice D35 Časy – Ostrov.
Nabídková cena společnosti Astaldi na výstavbu úseku dálnice D35 Opatovice – Časy činí 2,89 miliard korun. Nabízená záruční lhůta činí pak 120 měsíců. Úsek Opatovice – Časy nedávno obdržel všechna nutná stavební povolení a na dotčených pozemcích začíná v současnosti archeologický průzkum. Stavební práce by tak mohly začít na jaře příštího roku. Vítěznou nabídku Astaldi bude ještě přezkoumávat v příštích měsících Hodnotící komise jmenovaná českou vládou. V případě kladného hodnocení, to bude poprvé, co italská stavební firma dostane zakázku na stavbu dálniční infrastruktury bez spolupráce s místními firmami.
“S tímto výsledkem jsme velice spokojení a myslíme si, že je velice důležitý pro celý systém italských institucí na podporu exportu a podnikání”, říká předseda Italsko-české komory, Gianfranco Pinciroli. “Před dvěma roky jsme uspořádali, společně s Italským velvyslanectvím v Praze, Italskou agenturou na podporu zahraničního obchodu (ICE) a Italskou asociací stavebních firem (ANCE) první italské infrastrukturní fórum v Praze. Začínali jsme od nuly, protože před tím se italské firmy českých výběrových řízení na stavbu dopravní infrastruktury neúčastnily. V průběhu těchto dvou let jsme ale odvedli soustavnou a poctivou práci, jež dnes přináší své ovoce. Ze strany českých institucí a zadavatelů vidíme transparentnost a seriózní přístup. Naším společným cílem je pracovat na otevřeném a konkurenčním trhu evropského střihu. Na to klademe velký důraz, a musím říct, že dialog s českými institucemi se nikdy nepřerušil. Na druhé straně, italské stavební firmy mají bohatou zkušenost se zakázkami v zahraniční a jsme si jistí, že dokáží pozitivně přispět k dalšímu rozvoji České republiky”, dodává předsedaPinciroli.
Úspěch Astaldi přichází jen několik málo týdnů po uzavření smlouvy mezi italskou stavební společností Toto Costruzioni Generali, členem Italsko-české komory, a Ředitelstvím silnic a dálnic na opravu a modernizaci čtrnácti kilometrového úseku dálnice D1. Hodnota tohoto kontraktu činí 1,75 miliard korun.
Fonte: Camic
Fonte fotografia: mdcr.cz