Mezi italské firmy se pomalu vrací důvěra v budoucnost. Ukazuje to měsíční výzkum důvěry mezi firmami a spotřebiteli, který provádí Italský statistický úřad.
V srpnu se index důvěry vyjádřený firmami zvýšil ze 105,6 na 107 bodů. „Index se tak vrátil na průměrnou úroveň z roku 2007“, uvádí analytici ze statistického úřadu. Zlepšení důvěry není však rovnoměrné. Důvěra se zvýšila mezi průmyslovými firmami, díky příznivějšímu hodnoceni budoucího vývoje produkce, a firmami poskytujícími tržní služby. Naopak mezi stavebními a maloobchodními firmami důvěra spíše klesá. Na vině jsou v obou případech zhoršení v hodnocení prodejů a nových zakázek.
Mezi spotřebiteli je také lepší nálada a jejich index důvěry v srpnu vyskočil ze 106,9 na 110,8 bodů. Italští spotřebitelé lépe hodnotí celkový stav italské ekonomiky i svou vlastní finanční situaci. Spotřebitelé se také začínají méně obávat nezaměstnanosti a očekávají zlepšení finanční situace svých domácností. Celkově se mezi spotřebitel zlepšilo jak hodnocení současné ekonomické situace tak výhled do budoucnosti.
Zdroj: www.istat.it
Zdroj fotografie: Pixabay