Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

23.05.2017

Ferrari je nejsilnějším italským brandem

Ferrari je v čele pelotonu deseti nejsilnějších italských značek. Ukazuje to zpráva Italy 50, kterou zpracovala společnost Brand Finance.

Italská sportovní automobilka získala 91,9 bodů na škále Brand strength index, která měří schopnost značky ovlivnit své okolí, hodnotu značky i její ekonomickou výkonnost. Ferrari se dostala na pomyslný vrch díky růstu zisku v roce 2016 a vyrovnané politice ochrany exkluzivity značky. Velkou roli sehrálo i rozhodnutí expandovat do dalších odvětví a hledat spolupráce v rámci odvětví luxusu. Z tohoto důvodu se automobilka společně se společností Poltrona Frau rozhodla navrhnout své první brandové křeslo Cockpit. „Ferrari však zvažuje, že bude i nadále rozvíjet své aktivity v odvětví luxusu, což nepochybně posílí sektor, který již dnes patří k těm nejhodnotnějším v italském hospodářství,“ uvádí zpráva.

Další značky v první desítce nejsilnějších italských brandů jsou svázány s módou či telekomunikacemi. V žebříčku tak jsou značky Gucci, Prada, Miu Miu, Bottega Veneta ale také značky operátorů Tim a Wind. Na druhém místě se ale umístil koncern Enel a své místo v první desítce našly i společnosti Lamborghini a Ferrero. Pořadí se poněkud mění, vezme-li se v úvahu hodnota značky. Nejdražší italskou značkou je tak Eni, jejíž hodnota je odhadovaná na deset miliard eur. Následuje Enel s hodnotou 6,5 miliard eur  a Gucci s hodnotou 6,1 miliard eur. Ferrari je v tomto žebříčku až pátá s hodnotou 5,5 miliard eur. I přes to však automobilka „předjela“ významné italské koncerny jako Generali či banku Intesa SanPaolo.

 

Zdroj: brandfinance.com

Zdroj fotografie: Ferrari

Loading…