Kupní síla českých turistů v zahraničí pozvolně roste. Ukazuje to výzkum UniCredit Bank.
Podle výzkumu banky, by se kupní síla českých turistů v zahraničí měla celkově zvýšit o 0,85 procent. Nejsilnější růst mají zaznamenat Egypt a Tunisko, kde došlo k devalvaci místní měny. V hlavních letních destinacích v Evropě pak kupní síla vzroste zhruba o jedno procento. Nejvíce zboží a služeb za tisíci korunu si Češi koupí v Bulharsku, Turecko a Maďarsko. Mezi lokalitami v jednotlivých zemích ale mohou být velké výkyvy. „Velké rozdíly jsou znatelné i v Itálii. V sicilském Palermu nakoupíme za tisíc korun zboží a služby v hodnotě 689 Kč, v Římě je to 568 Kč a na severu v Bolzanu pouze 510 Kč,” uvádí analytik Pavel Sobíšek.
Kupní síla je však jen jedním z parametrů, jež ovlivňují české turisty při výběru místa, kde stráví dovolenou. Velice důležitá je také bezpečnost lokality a předchozí dobré zkušenosti. To odráží i žebříček nejoblíbenějších letních destinacích v loňském roce. Na první místě se umístilo Chorvatsko s 828 tisíci pobytů se čtyřmi a více přenocováními. Následovalo pak Slovensko s 555 tisíci dlouhých pobytů a hned za ním Itálie s 552 tisíci pobytů.
Zdroj: www.unicreditbank.cz
Zdroj fotografie: Pixabay