Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

05.10.2016

Asiago sází na Českou republiku

Asiago patří k nejznámějším sýrům z kraje Benátsko. V posledních letech se jeho výrobci začali více zajímat o zahraniční trhy, jež by jim pomohly dále růst. Tímto směrem jde i reklamní a promoční kampaň, kterou konsorcium výrobců Asiaga DOP povede na českém trhu společně s konsorcii výrobců Parmigiana Reggiana DOP a Gorgonzoly DOP. Na toto téma jsme hovořili s Lucem Craccem z oddělení marketingu a kvality Konsorcia Asiago DOP.

Jaká je v současnosti přítomnost sýrů Asiago na českém trhu?

Sýry Asiago jsou dnes prodávané ve specializovaných prodejnách, mnohem méně potom v italských restauracích. Naopak zcela chybí ve velkých retailových řetězcích. Jediným řetězcem, který má naše sýry v nabídce, jsou prodejny La Formaggeria skupiny Brazzale. Reklamní a promoční aktivitou tak chceme zvýšit pokrytí českého trhu a více proniknout do nabídky retailových řetězců.

Jaké druhy sýrů Asiago se nejvíce prodávají v zahraničí?

V zahraničí mají úspěch jak čerstvé tak zralé sýry Asiago. Myslím si, že v České republice by mohly mít úspěch již zabalené porce sýru o váze dvou set až tří set gramů. Jistý úspěch také zaznamenávají balení s již nastrouhaným sýrem.

Jsou vaši výrobci připraveni na zahraniční trhy?

V současnosti prodáváme do zahraniční zhruba devět procent naší výroby. To je citelně méně, než například Konsorcium sýru Parmigiano Reggiano DOP, kde prodeje do zahraničí tvoří zhruba třicet procent celkové výroby. Mezi našimi výrobci jsou především malé a střední firmy, často družstevního typu, jež mohou mít problémy zvládnout větší zakázky. Vzhledem k celkovému poklesu a stížené situaci na domácím trhu,  naše firmy ale začaly investovat do technologií a procesů, jež jim umožňují lépe zvládnout požadavky zahraničních trhů. Věřím tak, že se to na exportu a celkové výrobě sýrů Asiago brzy projeví.

Zdroj: Camic

Zdroj fotografia:Konsorcium Asiago DOP 

Loading…