Resultati di ricerca...
  • cs
  • it
close

Login

News

14.09.2016

Prague Morning, nový deník pro expats a Pražany

Je to již pár měsíců, co je on-line nový internetový deník Prague Morning, který vytvořil a řídí člen Italsko-české komory Andreas Ronco.

Nový informační portál, který se zabývá především zprávami ze společenského života, v anglickém jazyce se zprávami také na sociálních sítích e video zprávami v češtině. Denně tak na portálu vychází v průměru šest zpráv z české metropole. „Prague Morning je psán jednoduchou angličtinou tak, aby byl srozumitelný i lidem, jejichž mateřským jazykem není angličtina,“ uvádí Andreas Ronco. „Naše obsahy šíříme hlavně po sociálních sítích, a to v první řadě na Facebooku, kde publikujeme posty v angličtině i češtině. Prague Morning se totiž obrací na všechny obyvatele Prahy, nezávisle na to zda jsou rození Pražané nebo expats. V průměru tak 60% našich uživatelů tvoří expats a zbývajících 40%jsou Češi.“

V současnosti se tak Prague Morning může spolehnout na 5 milionu interakcí měsíčně na Facebooku a během pouhých 8 měsíců tak má více než 50 tisíc čtenářů. Nový model on-line deníku je odpovědí na krizi tištěného tisku v anglickém jazyce v Praze, který začal vzkvétat po Sametové revoluci. „My sami sebe označujeme jako lifestyle newspaper,“ poukazuje A. Ronco. „Náš web se totiž zaměřuje na témata týkající se Prahy jako životní styl, akce, společenské problémy či životní osudy obyvatel české metropole. Naopak necháváme stranou tradiční témata jako politika a ekonomie, která naše čtenáře moc nezajímají a současně je lze nalézt na jiných informačních portálech.“

V reakci na hluboké proměny, kterými prochází celé odvětví médií, Prague Morning sází na nové způsoby zprostředkování zpráv a informací. Mezi těmito inovativními přístupy nechybí ani narrative journalism či videozprávy. „V posledních týdnech se hodně soustředíme na produkci videozpráv jež se věnují podobným tématům jako naše psané články, není vyloučeno, že se portál v budoucnu bude zaměřovat třeba jen na video zprávy, které jsou nejvíce sledovanými zprávami. Je v plánu také nová aplikace věnovaná tištěnému měsíčníku s rozšířenými příběhy a zprávami ve dvou jazycích. “ říká Andreas Ronco. „Například, natočili jsme tak videa, kde jsme se expatů ptali, zda jsou Češi rasisté nebo jsme se ptali bezdomovců, zda mají nějaké sny. Natočená videa dosáhla až 600tisíc zobrazení za každé, v celé České republice. Z naší zkušenosti jsme si ověřili, že videa zanechávají hlubší stopu v paměti našich uživatelů než psané články, a jejich obsah si tak uživatelé lépe pamatují. Jejich dosah je navíc daleko širší než články.“

Tyto inovativní postupy využívá team Prague Morningu také v marketingu  pro reklamní nabídky firmám. „Firmám nenabízíme zveřejnění bannerů či reklamních inzerátů, jak to dělají další informační portály. Myslím si totiž, že účinnost těchto reklamních prostředků je velice malá, téměř nulová. Firmám tak nabízíme, aby se zúčastnili natáčení našich videozpráv: například jim nabídneme, že zprávu o cestovním ruchu natočíme v jejich hotelu. Nebo také můžeme uspořádat marketingové kampaně. Nedávno jsme například dělali kampaň Street Marketing, kdy jsme vymysleli postavu „The Lonely Bunny“- osamělého králíka, který chodí po Praze, pro galerii Tančícího domu, v rámci které jsme s velice omezeným budgetem natočili video, které mělo přes 400.000 shlédnutí. Virální video jsou velice silným marketingovým nástrojem,  pro jejich tvorbu není často zapotřebí ani velkého rozpočtu. A náš team virální videa opravdu umí,“ dodává Andreas Ronco.

Loading…