Jedna z nejvýznamnějších českých firem v potravinářském a mlékárenském odvětví změnila jméno. Společnost Orrero, která patří do italské skupiny Brazzale, byla na začátku května přejmenována na Brazzale Moravia.
Jak nám vysvětlil jednatel společnosti Roberto Brazzale, jedná se o naprosto pochopitelný krok. „Jméno Orrero jsme zdědili po joint-venture, se kterou jsme začali rozvíjet naše aktivity na Moravě. Změna jména na Brazzale Moravia tak byla naprosto přirozenou volbou, kterou jsme podtrhli, že společnost patří skupině Brazzale, která je na trhu velice známá, a rodině Brazzale, nejstarší italské podnikatelské rodině v mlékárenském odvětví. Brazzale Moravia se tak bude objevovat vedle jména našich výrobků, například sýru Gran Moravia“.
Celé mlékárenské odvětví ale prochází obtížným obdobím. Hlavním důvodem obtíží, je nedostatečně připravené ukončení regulace výroby mléka, která v Evropě trvala bezmála třicet jedna let. Konec regulace přinesl silnou nadvýrobu mléka v celé Evropě a tudíž i propad cen na trhu. Tato situace se dotkla také litovelské společnosti. „Naši dodavatelé jsou samozřejmě dotčeni propadem cen na trhu,“ uvádí Roberto Brazzale. „Regulací Evropská Unie zasáhla do fungování trhu, čímž vznikly obrovské překážky přirozeného rozvoje. Z tohoto důvodu ukončení regulace vedlo k boomu výroby mléka. To je obvyklá reakce na ukončení tohoto druhu omezení, který potrvá až do doby, než trh najde znovu svou rovnováhu. A již nyní je vidět, že se tak děje: v některých evropských regionech dochází k poklesu výroby.“
Díky konci regulace výroby mléka byl český i evropský trh zavalen mlékem a mléčnými produkty z Německa, Holandska a Polska. „I přes obrovskou nabídku z těchto zemí budeme i nadále používat jen mléko z Moravy,“ dodává Roberto Brazzale. „Bez omezení daných regulací jistě poroste specializace, efektivita i velikost výrobců v regionech vhodných pro výrobu mléka. A mezi ty zajisté patří i Česká republika. Naše mléko bude více konkurenceschopné, díky čemuž získáme nazpět mnoho pozicí na světových trzích, které jsme kvůli omezení výroby přenechali jiným zemím, například Novému Zélandu. A tomuto rozvoji pomohou i ekologicky udržitelné řetězce, jako je ten společnosti Brazzale Moravia.“
Společnost i nadále investuje do rozvoje své retailové sítě La Formaggeria. Aktuálně je v České republice 19 prodejen této značky. Devět prodejen je v Praze, tři v Brně a zbytek se nachází v Českých Budějovicích, Hradci Králové, Liberci, Olomouci, Ostravě a Pardubicích. „Chceme i nadále rozšířit naši síť prodejen dle příležitostí, jež se naskytnou na českém trhu,“ říká Roberto Brazzale. „Naše prodejny dobře zapadají do různého prostředí. Například v Brně máme prodejnu na historickém Zelném trhu a ve dvou obchodních centrech. A každá z těchto prodejen dosahuje výborných obchodních výsledků, protože dokáže poskytnout služby šité na míru našim klientům. Formaggerie společnosti Brazzale Moravia je jedinou sítí podnikových prodejen významné evropské mlékárenské společnosti, kde je navázán přímý kontakt mezi výrobcem a spotřebitelem.“
Kromě sýrů má v prodejnách Formaggeria stěžejní roli mnoho druhů italského jídla a vína. Zhruba 75% obratu tak tvoří výrobky dovážené z Itálie, které prochází selekcí obchodního oddělení společnosti, jež klade důraz na vysokou kvalitu a příznivou cenu. „Klíčem našeho úspěchu je kvalita poskytovaných služeb. Naše prodejny nejsou supermarketem, takže vzděláváme náš personál, tak aby pochopil, co prodává, a mohl tudíž poradit našim klientům. Do vzdělání našeho personálu investujeme opravdu hodně,“ dodává Roberto Brazzale.
Zdroj fotografie: Brazzale Moravia